המכון הביולוגי: "אנו הראשונים בעולם שהשגנו פריצת דרך במחקר"

המוסד המחקרי הודיע שהושגה התקדמות משמעותית במציאת נוגדן המנטרל את הנגיף. להערכת המכון, ההתפתחות עשויה לקצר את תהליך פיתוח התרופה • ביממה האחרונה – 43 נדבקים חדשים בקורונה

זמן צפייה: 03:27

המכון למחקר ביולוגי הודיע הערב (שלישי) כי ביומיים האחרונים השלים פיתוח פורץ דרך, בקנה מידה עולמי, של נוגדן המנטרל את וירוס הקורונה.

עוד נמסר כי ככל הידוע, ועל פי פרסום מדעי מקיף מהעולם, המכון למחקר ביולוגי הוא הראשון בעולם שהשיג פריצת דרך בשלושה פרמטרים נדרשים. בימים אלה פועל המכון הביולוגי לרשום פטנט על הפיתוח הייחודי, שלאחריו ייחל במגעים עם יצרניות תרופות בינלאומיות.

מעבדה
מעבדה | צילום: חדשות 13

יודגש כי הישג מדעי זה הוא בעל פוטנציאל לפיתוח תרופה לחולי קורונה, וכי לא מדובר בחיסון לכלל האוכלוסייה. עוד יצוין כי מדובר באבן דרך חשובה, שלאחריה תחל סדרת ניסויים מורכבת ותהליך אישור רגולטורי. להערכת מדעני המכון, פריצת הדרך הטכנולוגית עשויה לקצר את התהליך, שיימשך מספר חודשים.

אתמול הוציאו שר הביטחון נפתלי בנט והמכון הביולוגי הודעה משותפת לפיה הוצגה פריצת דרך משמעותית במציאת נוגדן לנגיף הקורונה. "מדובר בנוגדן שתוקף את הנגיף באופן חד שיבטי ויודע לנטרל אותו בגוף החולים".

מעבדה לבדיקות נגיף הקורונה
מעבדה לבדיקות נגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

בד בבד, משרד הבריאות עדכן כי מספר החולים הפעילים ירד ל-5,586 בני אדם, כאשר ביממה האחרונה אובחנו 43 חולים חדשים. מספר מקרי המוות עלה ל-238. סך הכול נדבקו עד כה 16,289 בני אדם. 91 מהחולים במצב קשה, ומתוכם 70 מונשמים. כמו כן, 10,465 בני אדם החלימו עד כה מהמחלה ו-53 מהחולים במצב בינוני.

בתוך כך, שגרירת איחוד האמירויות באו"ם לאנה נוסייבה אמרה בשיחת זום שארגן הוועד היהודי האמריקני כי היא קראה שמדענים ישראלים מצאו טיפול אפשרי לקורונה. "זה מאוד מרגש עבור האזור שלנו. אנחנו גם עובדים על זה ככה שיש כאן אולי מקום לשיתוף פעולה", אמרה נוסייבה.

בתשובה לשאלת חדשות 13 אמרה נוסייבה כי אינה יודעת אם היה שיתוף פעולה בין ישראל לאיחוד האמירויות בנושא המאבק בקורונה אך הוסיפה: "אני בטוחה שיש מקום לשיתוף פעולה כזה ואני לא חושבת שאנחנו נתנגד לזה".

בין ישראל לאיחוד האמירויות אין יחסים דיפלומטיים רשמיים, אך מתקיימת ברית חשאית בת למעלה מ-25 שנה. לישראל יש נציגות בארגון האו"ם לאנרגיה מתחדשת באבו-דאבי ובתערוכת האקספו שתיפתח בדובאי בסוף השנה צפוי להיות ביתן ישראלי גדול.