משרד הבריאות יוותר על הדרישה לבידוד לכל השבים מחו"ל

במערכת הבריאות החליטו שלא לדרוש מקבינט הקורונה שכלל החוזרים מחו"ל ייכנסו לבידוד, אלא להרחיב את רשימת המדינות האדומות • מסתמן: התו הירוק יחול באירועים מעל 100 איש - גם בחלל סגור

זמן צפייה: 07:20

בדיונים שהתקיימו בשעות האחרונות (רביעי) בין בכירי משרד הבריאות הוחלט כי בשלב זה לא ידרשו מקבינט הקורונה להכניס לבידוד את כל מי ששב מחו"ל כפי שרצו לעשות בימים האחרונים. במקום זאת, ירחיבו את רשימת המדינות האדומות. קבינט הקורונה צפוי להתכנס מחר ב-13:00.

אחת האפשרויות שתועלה בדיון בקבינט היא לפעול לפי המודל הבריטי, כלומר - לחייב כל אדם שחוזר ארצה שיבצע בדיקת קורונה יומיים אחרי שנוחת בישראל, ואז הוא לא יידרש בבידוד. אם ההצעה אכן תתקבל, כל השבים מחו"ל יצטרכו לבצע בדיקת קורונה 72 שעות לפני החזרה לישראל, בדיקה נוספת עם הנחיתה, וכאמור - עוד בדיקה יומיים אחרי, עליה הם ישלמו מראש.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

היתקלות וירי חי: הצצה ליחידת השתולים הסודית

ליברמן: ענף החקלאות ייפתח לייבוא – מחירי הירקות והביצים ירדו

הותר לפרסום: יותם אוקון הוא המורה החשוד בעבירות מין בבת 13

בשלב זה, מסתמן כי הקבינט יקבע להחיל את התו הירוק רק באירועים מעל 100 איש - גם בחללים פתוחים. כך, כל אירוע עם יותר מ-100 משתתפים ידרוש אישור מתחסן או מחלים או בדיקת קורונה שלילית. אירועי תרבות כמו הצגות וסרטים, לא ידרשו אישורים כאלו מילדים מתחת לגיל 12. הם, יחוייבו לתו הירוק רק באולמות אירועים ובשמחות.

מומחים במערכת הבריאות הביעו ספק במתווה החדש של התו הירוק, והודו כי הם לא בטוחים שהוא יסייע במניעת העלייה בתחלואה. חלקם הציעו לשקול את האפשרות של בלימת התחלואה ע"י מיצוי מספר הנדבקים הפוטנציאלי, כלומר מי שלא התחסן - יידבק ויחלים.

הקורונה בישראל
הקורונה בישראל | צילום: רויטרס

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי 1,411 מאומתים חדשים לקורונה התגלו אתמול, מתוכם 150 הגיעו מחו"ל, לאחר שנערכו 83,996 בדיקות, מהן 1.76% היו חיוביות. מספר החולים הפעילים בסף הכול הוא 8,998 מתוכם 61 במצב קשה ומתוכם 12 מונשמים. מתוך כלל החולים במצב קשה, 32.3% אינם מחוסנים, ומקדם ההדבקה עומד כרגע על 1.42.

נגיף הקורונה בישראל
נגיף הקורונה בישראל | צילום: רויטרס

הלילה נכנס לתוקפו "התו השמח" המחייב הצגת תו ירוק באולמות אירועים. על פי התקנות, באולמות, מועדונים ומקומות לעריכת כנסים אשר פועלים בתפוסה של מעל 100 איש, תהיה חובה להציג תעודת מתחסן, מחלים, או בדיקת קורונה שלילית בתוקף בכניסה - בדיקה רגילה שנעשתה עד 72 שעות לפני או בדיקה מהירה בתוקף של 24 שעות.