הצייר עיוור הצבעים שהרכיב את "משקפי הפלא": "עולם אחר לגמרי"

עוד כשנולד התקשה טירן בניאס להבדיל בין ירוק לאדום. כצייר, הוא נהג לצבוע את ציוריו רק בשחור ולבן משום שחשש להתבלבל בין הגוונים. מתנה שקיבל מבן זוגו שינתה את חייו מהקצה אל הקצה

זמן צפייה: 03:05

"אני לא יודע איך להסביר מה הייתה ההרגשה כאשר הרכבתי את המשקפיים לראשונה", כך סיפר טירן בניאס, עיוור צבעים מלידה, שרק לאחרונה - ולראשונה בחייו, זכה לראות מגוון של צבעים - זאת בזכות משקפיים מיוחדים המיועדים לאנשים כמוהו, אשר מתקשים להבדיל בין הצבע הירוק לצבע האדום.

טירן הוא צייר, שכל חייו נהג לצבוע את ציוריו רק בשחור ולבן בגלל שלא הצליח להתאים את הגוונים הנכונים. "אני מתבלבל בין אדום לירוק", הסביר, "זאת משום שהקולטנים שלי חופפים אחד לשני ומכאן נוצר הבלבול - אני לא רואה את הצבעים האלה כמו שהם במציאות". ביום הולדתו, בן זוגו רכש עבורו את ההפתעה הצבעונית שלה חיכה כל החיים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בית הנבחרים מכריע בהדחתו של הנשיא טראמפ • שידור חי מהקונגרס

גנץ על מינוי אורלי בן ארי: הממשלה צריכה לפעול מתוך התייעצות

החשד לאונס קבוצתי של נערה במרכז: צומצמו ההגבלות על החשודים

טירן בניאס, עיוור צבעים, מרכיב משקפיים המאפשרים לו לראשונה לראות צבעים
טירן בניאס, עיוור צבעים, מרכיב משקפיים המאפשרים לו לראשונה לראות צבעים | צילום: חדשות 13

לדבריו, הוא היה מודע לקיומם של המשקפיים - אבל לא מיהר לרכוש אותם. "לא ידעתי מה זה עיוורון צבעים, לא ידעתי מה אתם רואים כך שלא ייחסתי לזה כל כך הרבה חשיבות". וכאמור, בן זוגו הוא שהבין כי המשקפיים יכולים לשפר לו את ראיית הצבעים באורח פלא - וקנה לו אותם בהפתעה. "זה עולם אחר לגמרי", התלהב טירן, "אני רואה יותר צבעים, צבעים בולטים, חיים - וגם אני רואה יותר צבעים ממה שראיתי קודם".

כעת, הבטיח טירן, הוא ימשיך להראות לעולם דרך הציורים איך נראו החיים שלו כעיוור צבעים - ואיך הם נראים בעזרתם המשקפיים. "אני כל הזמן חושב על הציור הראשון שאעשה - הפעם בצבע".

טירן בניאס, עיוור צבעים, מרכיב משקפיים המאפשרים לו לראשונה לראות צבעים
טירן בניאס, עיוור צבעים, מרכיב משקפיים המאפשרים לו לראשונה לראות צבעים | צילום: חדשות 13