משרד הבריאות: התקבלה דגימה חיובית לחיידק כולרה במאגר מים בצפון

במשרד הודיעו כי בדגימות שערכו בימים האחרונים, התקבלה דגימה חיובית לחיידק כולרה במאגר המים "ירמוכים" שבעמק הירדן, שם מעריכים כי מקור החיידק, ככל הנראה, מזיהום בסוריה. במשרד עוקבים גם אחר זיהום אפשרי במקורות המים מלבנון. לא מזוהה סכנה לבריאות הציבור

צינורות מים (אילוסטרציה)
צינורות מים (אילוסטרציה) | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

משרד הבריאות הודיע הבוקר (שישי) כי בדגימות שנערכו בימים האחרונים, התקבלה דגימה חיובית לחיידק כולרה במאגר המים "ירמוכים" שבצפון הארץ. במשרד הבריאות מעריכים כי מקור החיידק, ככל הנראה, מזיהום בסוריה עקב התפרצות כולרה שם. משרד הבריאות עדכן את מקביליו בירדן וברשות הפלסטינית על הממצאים ועל הפעולות שנעשו כדי לשמור על בריאות הציבור.

מהמשרד נמסר: "בזכות הזיהוי המוקדם, משרד הבריאות יחד עם רשות המים ומקורות נקטו מספר פעולות לשמירה על מקורות המים המגיעים לאזרחי ישראל בכללם, הפסקת זמנית של זרימת הירמוכים לכנרת והכלרה של המים. כמו כן נבנו במעבדות בריאות הציבור יכולות לבדיקת כולירה סביבתיות בכדי לאפשר ניטור קבוע של זיהום אפשרי במים".

ילד לבנוני שנדבק בכולרה
המשרד עוקב גם אחר זיהום אפשרי במקורות המים מלבנון. ילד לבנוני שנדבק בכולרה | צילום: רויטרס

במשרד הדגישו כי בשלב זה לא מזוהה סכנה לבריאות הציבור, וזאת בשל "הזיהוי המוקדם והצעדים המשמעותיים והמהירים שננקטו למול איום זה מבעוד מועד ובשל מצבן האיכותי של תשתיות התברואה, המים, הביוב והבריאות של ישראל". במקביל, המשרד עוקב גם אחר זיהום אפשרי במקורות המים מלבנון (החצבאני) שהינם שליליים בשלב זה.

עוד מהמשרד נמסר כי מחלת הכולרה נגרמת על ידי החיידק "ויבריו כולרה", העלול לגרום למחלת שלשולים חריפה שיכולה להתבטא בתסמינים קלים או בצורה א-תסמינית. לדברי המשרד, 1 מתוך 10 נדבקים עלול לפתח תחלואה קשה עד כדי תמותה. לחדשות 13 נודע כי במבצע מהיר, התקינה השבוע אגודת המים בעמק הירדן מתקן הכלרה במאגר ירמוכים וכל המים היוצאים ממאגר זה עוברים כעת חיטוי.