לאחר שלקתה בשפעת: בת 8 מורדמת ומונשמת בטיפול נמרץ

הילדה מאזור השרון הובהלה למיון ילדים בביה"ח מאיר לאחר שסבלה מחום וכאב גרון במשך יומיים, והיום התעוררה עם קושי נשימתי כבד. עם הגעתה היא הוכנסה לחדר החייאה ואובחנה עם בצקת חמורה בדרכי הנשימה

אמבולנס
אמבולנס | צילום: shutterstock

ילדה בת 8 וחצי מאזור השרון הובהלה הבוקר (רביעי) למיון ילדים בבית החולים מאיר בכפר סבא, לאחר שנדבקה בשפעת זן A, והיא מורדמת ומונשמת ביחידה לטיפול נמרץ ילדים. הילדה סבלה מחום וכאב גרון במשך יומיים, והיום התעוררה בביתה עם קושי נשימתי כבד.

בני משפחתה החלו בביצוע הנשמה ופעולות מצילות חיים, ובהמשך פונתה בסיוע מד"א לבית החולים. מיד עם הגעתה למיון היא הוכנסה לחדר החייאה, קיבלה טיפול תומך ובהמשך הועברה לחדר ניתוח. בעקבות אבחנה של בצקת חמורה בדרכי הנשימה היא הורדמה והונשמה.

ד"ר דגנית אדם כהן, מנהלת יחידת טיפול נמרץ ילדים במאיר, אמרה: "מדובר במקרה חמור של דלקת דרכי הנשימה על רקע מחלה ויראלית. אני רוצה לשבח את בני משפחתה של הילדה, שלא איבדו עשתונות והחלו בטיפול באופן מיידי כולל הזעקה של סיוע רפואי. השנה, בכל יחידות טיפול נמרץ ילדים בארץ אנו עדים למקרים קשים של סיבוכי שפעת מסוג זן A שלצערי עלולים להוביל למצבים מסכני חיים ואף למקרי תמותה".

"רק בשבועיים האחרונים טיפלנו ביחידת טיפול נמרץ ילדים במאיר בארבעה ילדים שהגיעו במצב קשה עקב המחלה אשר כולם אינם מחוסנים לשפעת", הוסיפה אדם כהן, "על אף החשש של כולנו ממגיפת הקורונה, אין להקל ראש גם בהתמגנות כנגד מחלת השפעת שידועה בתחלואה קשה ושכיחותה גבוהה".