נגד הזרם: מהילדות בעכו - להנפקת סטארט-אפ במיליוני דולרים

אחרי שעלתה מברית המועצות לשעבר, גדלה בצמצום והשתתפה ב"אח הגדול", אינה ברוורמן הנפיקה את חברת "אקו פאוואר" ב-58 מיליון דולר - והפכה לאחת היזמות המבטיחות בתחום האנרגיה הירוקה

זמן צפייה: 12:07

אינה ברוורמן שווה היום כמעט עשרים מיליון דולר, ונחשבת לאחת היזמות המבטיחות בעולם בתחום האנרגיה הירוקה. ב-CNN הכניסו אותה לרשימת גיבורי המחר שלהם, וב-MSN היא נבחרה לרשימת 30 הנשים המשפיעות של המאה, ממש מתחת לאנגלה מרקל ולביונסה.

היא עלתה מברית המועצות לשעבר עם הוריה לעכו בגיל 4 בלבד בעלייה הגדולה ב-1990. "לא היו בעכו כל כך הרבה עולים כשהגענו, אז כולם הסתכלו עלינו כאילו נחתנו ממאדים", סיפרה. אביה עזב ועבר לגור במרכז, ואמה ניקתה בתים. בגיל 22 השתתפה בתוכנית המציאות "האח הגדול", ומאז לא עזבה את תל אביב.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ננסי פלוסי: "היחסים עם ישראל ישרדו את חולשת נתניהו וטראמפ"

טראמפ טוען שמשחקי וידאו גורמים לטבח – ומה אומרת המציאות?

יממה לאחר שברח: משטרת אוקראינה עצרה את מייסד טלגראס

אינה ברוורמן
אינה ברוורמן | צילום: חדשות 13

אינה נרשמה ללימודי מדע המדינה וספרות אנגלית והתחילה לעבוד בחברה שמתמחה באנרגיה סולרית. איש העסקים הקנדי דיוויד לב, אותו פגשה באקראי, השקיע את ההון הראשוני במיזם שלה, "אקו פאוואר", מיזם לייצור חשמל באמצעות גלי מים. בעזרת 300 מהנדסים מאוקראינה הצליחה להפעיל טרנזיסטור רוסי קטן, מכוח הגלים בלבד. אפילו האוקראינים התרגשו. כיום, בגילברטר, לחברה הישראלית יש תחנה המחוברת לחשמל.

טכנולוגיית ייצור חשמל באמצעות גלי מים
טכנולוגיית ייצור חשמל באמצעות גלי מים | צילום: חדשות 13
טקס השקת תחנת כוח שמופעלת על ידי גלים בגיברלטל
טקס השקת תחנת כוח שמופעלת על ידי גלים בגיברלטל

ברוורמן הנפיקה לפני כחודש את "אקו פאוואר" ב-58 מיליון דולר, והכדור החל להתגלגל. "אני מאמינה שאני קרובה מאוד. הטכנולוגיה והידע שם, יש עניין גבוה ממדינות וממשלות", אמרה. "אבל הרבה פעמים אתה מרגיש שאתה עומד לבד ונלחם מול הזרם. גם בזה שאני אישה בעולם אנרגי, עולם של גברים, וגם בזה שאני צעירה יותר". אבל עם ההישגים הכבירים שלה עד כה, הסיפקה להראות לתעשייה מלאת גברים מאיזה צד אוכלים את הכובע.