מתקפת סייבר על ביה"ח בבני ברק: מערכות המחשוב המינהלתיות נפגעו

המרכז הרפואי מעייני הישועה עדכן על ארוע סייבר מסוג כופרה, אך אין חשש לפגיעה במאושפזים. בתיאום עם משרד הבריאות הוחלט לא לקבל חולים למרפאות חוץ ולמכוני הדימות, וחולים הזקוקים להגיע למלר"ד יתבקשו להגיע לבתי חולים סמוכים. מנכ"ל איגוד האינטרנט: "הטמעת אמצעי הגנת סייבר חשובה לא פחות הכנסת ציוד רפואי נוסף"

זמן צפייה: 01:12

בית החולים "מעייני הישועה" סבל מהשבתה של מערכות המחשוב המינהלתיות, בעקבות מתקפת סייבר מסוג כופרה שהחלה באזור השעה 23:00 -  כך עודכנו היום (שלישי) משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי. עד כה לא דווח על פגיעה במכושר הרפואי וצוותי בית החולים ממשיכים בהענקת טיפול שוטף לחולים, בעזרת צוותים של משרד הבריאות ומערך הסייבר. בתוך כך, בית החולים שיבא תל השומר שולח תגבורת של אנשי סיעוד וחירום אל מעייני הישועה על מנת לעזור לצוות הרפואי.

בשלב זה בבית החולים התקבלה החלטה לא לקבל חולים למרפאות חוץ ולמכוני הדימות, וחולים הנזקקים לטיפול בחדר מיון מתבקשים להגיע לבתי חולים סמוכים, אך כרגע מטופלים ממעייני הישועה לא מפונים למרכזי טיפול אחרים.

התגבורת שהגיעה למעייני הישועה מבית החולים שיבא
התגבורת שהגיעה למעייני הישועה מבית החולים שיבא

יורם הכהן, מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי, אמר בעקבות ההתקפה על בית החולים: "״המתקפה ממחישה חשיבות הטמעת אמצעי הגנת סייבר בבתי חולים- חשיבות לא פחותה ולעיתים אף גדולה יותר משל הכנסת ציוד רפואי נוסף. יש מקום לחיזוק מעמד גופי הסייבר הפועלים בתוך ארגונים אלו אך מה שקורה בדרג מקבלי ההחלטות במוסדות הרפואיים הוא שהבחירה בין עוד מכשיר MRI למכשיר להגנת סייבר בדרך כלל ברורה".

"הרקע להתקפה על בית החולים מעייני הישועה עדיין אינו ברור", הוסיף הכהן, "אך ברור שמתקפות סייבר על בית חולים שלם יכולות להשבית אותו על כל מכשיריו הרפואיים, ולכן נכון לבחון שוב את סדר העדיפויות".

בית החולים מעייני הישועה
בית החולים מעייני הישועה | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

שי מישל, מנהל שותף בקרן הסייבר Merlin Ventures, אמר: "מתקפות הסייבר על בתי חולים היא תופעה שנראית הרבה בארה"ב, וזו לא המתקפה הראשונה בישראל. שיקום בית החולים הלל יפה לאחר המתקפה האחרונה עלה מעל ל-30 מיליון שקלים. האקרים תוקפים את בתי החולים בגלל המידע הרגיש שנמצא בהם ובמקרים חמורים זה יכול להשפיע על מכשור רפואי ועל מטופלים בעבר ובהווה".