נלחמו על חייהן וניצחו: התאומות שנולדו במשקל 600 גרם חגגו שנה

כשנעמה וינר הגיעה לבית החולים הלל יפה עם כאב בטן, היא לא שיערה שתאלץ לבחור בין "הפלה מאוחרת" או "לידה קיצונית". כנגד הסיכויים - התאומות שילדה שרדו. "כל יום שעובר הוא קרב על החיים"

זמן צפייה: 13:48

הסיפור של רונה וליבי, זוג תאומות, התחיל ארבעה חודשים לפני מועד הלידה המשוער שלהן עם צירים מפתיעים בחודש החמישי, כאשר המושג "לידה" נמצא במרחק של כמה חודשים אחרי. השתיים, שנודלו במשקל שנע בין 600 ל-700 גרם, הצליחו לשרוד הודות למאבק של הרופאים על חייהן בפגייה שבמרכז הרפואי הלל יפה. "כל יום שעובר הוא יום של קרב על החיים. לעלות עוד גרם, להצליח לקדם עוד התפתחות של עוד מערכת בגוף העובריות שנשלפו מהרחם", סיפרה האם, נעמה וינר.

בשבוע ה-23 פלוס ארבע, וינר הגיעה לקופת החולים בעקבות כאבי בטן, שם הרופאה שבדקה אותה אמרה לה כי "את בצוואר מחוק עם 70 אחוזים ופתיחה של סנטימטר וחצי. את בצירים". מיד לאחר מכן הסבירו לה כי "מדובר בשבוע שהוא לא בר חיות, ועכשיו ההחלטה היא שלך - או שאת בהפלה מאוחרת מאוד, או שאת בלידה קיצונית עם פגות קיצונית בילדים". וינר, בעלה והצוות הרפואי החליטו לעשות הערכת משקל ואז התקבלה ההחלטה לתת לזה סיכוי, למרות גיל ההיריון המוקדם, וללדת את התאומות.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

במשרד הבריאות ידונו בעומס בקניונים: "תישקל סגירה מיידית"

איראן מאיימת לנקום, מתכוננים לחזרת התיכונים | חדשות השבת

"תגיד שלום, ביבי": בן התשע שפגש את נתניהו • תיעוד

נעמה וינר יחד עם בעלה והתאומות לאחר הלידה
נעמה וינר יחד עם בעלה והתאומות לאחר הלידה | צילום: חדשות 13

דווקא בימים בלתי אפשריים אלה, העזרה לנעמה הגיעה מקבוצת אימהות שהתגבשה בפגייה. "אומרים שבחדר השאיבה אנחנו פתחנו שער. שם הכרתי את האחיות שאין לי והפכנו להיות ממש משפחה. אלה האנשים היחידים בעולם שמבינים אותך", אמרה וינר והמשיכה: "רק אימא מבינה אימא, את המלחמה בלהוציא חלב כשהגוף עוד לא מוכן לזה, את המלחמה של להיות כולך פצועה מלידה ולקום ולשבת שעות מבלי לזוז. אנחנו נקשרות ברגע כי לא צריך לדבר יותר מדי".

כעבור שנה, נעמה הגיעה עם בנותיה לפגיה היכן שהן קיבלו את חייהן והיכן שהיא בעצמה הפכה לאמא: "להיות פה עם עגלות ועם ילדים חיים ובריאים זה מרגש", סיפרה נעמה. לא מזמן, נעמה חגגה לתאומות יום הולדת שנה, אך עבורה זה לא היה קל: "פחדנו מהיום הזה. לא היה לי שום זיכרון טוב מהיום שהבנות שלי נולדו. אף אמא רגילה לא תבין את זה". עם זאת, עדיין לא ברור מה יהיו ההשלכות של הלידה המוקדמת, ולכן השנים הקרובות הן קריטיות. אבל בינתיים, הן הוכיחו ממה הן עשויות - 600 גרם של נחישות ואומץ לב. "כשהילדה שלי מוחאת כפיים, זה ניצחון"