שחייה, ריצה או חדר כושר: מה האימון שעושה הכי טוב לגוף שלנו?

בפארקים, במכוני הכושר ובבריכות השחייה – ישראלים בכל הגילאים מנסים להיכנס לכושר. איזו שיטת אימון הכי מועילה, ואיזה ענף שורף הכי הרבה קלוריות?

זמן צפייה: 07:04

רבים מאיתנו היו רוצים לרדת כמה קילוגרמים וגם לאמץ אורח חיים בריא יותר. בפארקים במכוני הכושר ובבריכות השחייה – ישראלים בכל הגילאים מנסיים להיכנס לכושר. איזו שיטת אימון הכי טובה לגוף שלנו?

רבים סבורים כי היום מתחיל בצורה הכי טובה בבריכה. השחייה מקלה על המפרקים, מחזקת את הגוף ומציבה אותו ב"ריחוף". מי שיגיע לשחייה של כ-30 דקות חתירה בעצימות בינונית, ישרוף בממוצע כ-320 קלוריות – וחובבי הענף יציינו שבזמן הזה כל שרירי הגוף עובדים.

כתבות נוספות בחדשות 13:

העיניים נשואות לטוקיו: הדור הבא של הספורטאיות הישראליות

חובבי ספורט ושטח? זה הגאדג'ט שאתם חייבים להכיר

"מה שהייתי צריך לעשות": אלוף עולם בשחייה הציל אדם מטביעה

ריצה
ריצה | צילום: חדשות 13

בניגוד לשחייה, האימונים הפונקציונליים למיניהם, משלבים אימונים קצרים שמחזקים את שרירי הליבה. המטרה ברורה – דגש שאינו רק על סיבולת לב ריאה, אלא גם ניפוח השרירים. באימון שכזה נשרוף כ-250 קלוריות באימון של חצי שעה בממוצע, אך ענף זה מציע סוגים רבים ומגוונים של אימונים.

גם בסוף היום נוכל לנקות את הראש בספורט, בקבוצות ריצה - כמעט בכל ערב ברחובות ניתן לראות אותן יוצאות בנעליים חצי אופנתיות וגופייה, למלחמה בקלוריות. בחצי שעת ריצה בקצב של עשרה קילומטרים בשעה נוכל לשרוף כ-440 קלוריות, ונוכל לצאת אליה ללא תלות בשום אדם.

כל פעילות גופנית היא מבורכת, לא כל ענף מתאים לכל אחד – והדבר החשוב ביותר הוא להגיע לאימונים עם סבלנות. להקשיב למאמן ולגוף שלכם ולהתחיל להתאמן, עוד לפני שהוא מאותת לנו שהגיע הזמן.