בנט: "הצפי השנה לשפעת חמור מהרגיל, לא רוצה להטיל מגבלות"

ראש הממשלה ערך תדרוך לכתבים, התייחס לעליית גל התחלואה, עדכן כי ישראל נמצאת בתהליך רכש של תרופות נגד קורונה ואמר כי הקבינט יכונס השבוע: "מעדיף למנוע מחלה מלרפא מחלה"

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: רויטרס

על רקע העלייה בתחלואה ופתיחת מבצע חיסוני הילדים ביום שלישי, ראש הממשלה נפתלי בנט אמר היום (ראשון) בתדרוך לתקשורת: "מדינת ישראל יכולה להביא את עצמה לחורף פתוח. זה תלוי בנו. וזאת התוכנית - להשאיר את מדינת ישראל פתוחה ולצלוח את החורף בלי סגירות ובלי מגבלות קשות. בעודנו מדברים - יש למעשה בערך 950 אלף אנשים שצריך לחסן בבוסטר, הם חיים בתודעה כוזבת".

כמו כן התייחס ראש הממשלה גם לתחלואה בעולם ולמגפת השפעת בחורף הקרוב: "בעולם רואים את התחלואה שוברת שיאים. החורף יוצר אתגר חשוב של שפעת וקורונה גם ככה. הצפי לשפעת הוא יותר חמור מהרגיל, כי דילגנו על השפעת בשנה שעברה. הדילוג הזה יוצר מצב יותר קשה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עולה חדש מדרום אפריקה שעבד כמדריך בכותל: זהו הנרצח בפיגוע בירושלים

אונ' ת"א – בין עשרת המוסדות המובילים לבוגרים שהקימו חברות

טלטלה בסלקום: המנכ"ל אבי גבאי הודיע על התפטרותו

"בפעם הקודמת זרקו את המסכות לפח, כרגע המצב הפוך - אנחנו בשליטה טובה. והמצב הוא טוב בשתי רמות: פעם אחת רמת החיסון האפקטיבי - ישראל היא עם השיעור הגבוה בעולם", הוסיף בנט, "הגבולות שלנו נשמרו בצורה הכי טובה שאפשר".

"מה האסטרטגיה שלנו? בכל נקודת זמן אנחנו שואפים שכל אחד מאזרחי ישראל יהיה מחוסן עם חיסון בתוקף", סיכם ראש הממשלה, "הצטיידנו בתרופות כמו רג'נרון וגם בתהליך רכש של מרק ופייזר. מעדיף לאין ערוך למנוע מחלה מלרפא מחלה" אמר בנט וסיכם בכך שאמר כי "הקבינט יתכנס מתישהו במהלך השבוע, לא כי יש החלטות להצבעה אלא כי אנחנו בנקודת פיתול מבחינת ניהול המגפה".

לאחר הביקורת שהפנו כמה מהשרים הבוקר על כך שקבינט הקורונה לא כונס, ביום שלישי בערב יכונס הקבינט באמצעות אפליקציית זום.