בנט מתנצל: "אמרתי בטעות אומיקרון במקום קורונה"

לאחר הסערה שעורר בעקבות טענתו בישיבת הממשלה כי שני ילדים בריטים מתו בגלל הווריאנט החדש, רה"מ חזר בו והבהיר שאמר את הדברים בשוגג. "כך או כך - הקורונה מסכנת אותנו ואת ילדינו"

זמן צפייה: 05:57

לאחר שראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה כי שני ילדים מתו בבריטניה בהפרש של שבוע זה מזה, לאחר שנדבקו בזן האומיקרון, הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו התנצלות וכתב כי אמר "בטעות שהם חלו ב'אומיקרון' במקום לומר 'קורונה'. אכן, שניהם מתו לאחר שחלו בזן אחר של נגיף הקורונה, שאינו אומיקרון".

עוד הוסיף ראש הממשלה בציוץ "כך או כך - הקורונה מסכנת אותנו ואת ילדינו. אני מבקש מהורי ישראל - חסנו את ילדיכם והגנו עליהם מפני הקורונה, על שלל הוריאנטים שלה".

כך או כך—הקורונה מסכנת אותנו ואת ילדינו.

אני מבקש מהורי ישראל—חסנו את ילדיכם והגנו עליהם מפני הקורונה, על שלל הוריאנטים שלה.

אין צורך לקבוע תור מראש—גשו ישר למוקדי ההתחסנות.

בואו נשמור על בריאות אזרחי ישראל ובריאות כלכלת ישראל.

— Naftali Bennett בנט (@naftalibennett) December 12, 2021

כאמור, בפתח ישיבת הממשלה להתפרצות האומיקרון בישראל ראש הממשלה טען כי "רק השבוע נפטרו באנגליה שני תלמידי חטיבת ביניים מאותה כיתה מאומיקרון" - משרד הבריאות הבריטי הבהיר כי "אין נתונים על מתים כתוצאה מהאומיקרון בממלכה". בהמשך, ד"ר סוזן הופקינס, בכירה במשרד הבריאות הבריטי, אמרה בריאיון ל-BBC כי "עוד מוקדם להסיק מסקנות".

בהקשר השפעות האומיקרון על ילדים, המשיך לומר בנט: "רוב ילדי ישראל כרגע לא מחוסנים, אפילו לא בחיסון הראשון. לכן, צאו ונצלו את הימים היקרים הללו. היום משרד הבריאות יחל בתכנית חירום להגברת ההתחסנות, כאשר החל מהבוקר מתקיים מבצע חיסונים בבתי ספר ברחבי הארץ".