בנט: תרופת פייזר תגיע מחר, הערכה: הבוסטר הרביעי קרוב מתמיד

משלוח התרופה נגד קורונה צפוי להגיע מחר לישראל, שתהיה מהראשונות לקבל. בדרג המדיני ישנו חשש מאירועי נובי גוד ותהיה אכיפה משמעותית בסוף השבוע. בנט הסביר את שינוי מדיניות הבידודים: "אם זה יישאר ככה, יהיו 2 מיליון בבידוד"

נפתלי בנט
ראש הממשלה נפתלי בנט | צילום: רויטרס

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס היום (שלישי) להתמודדות עם גל האומיקרון אמר כי "הסיבה לסגירת השמיים הייתה לקנות זמן כדי ללמוד להכין אסטרטגיה נכונה ולקנות תרופות. התרופות נוחתות מחר בארץ. אנחנו מהמדינות הראשונות שמקבלות".

ראש הממשלה סבור כי מתן מנת החיסון הרביעית קרוב. כמו כן, יש לציין כי משלוח ראשון של התרופה של פייזר צפוי להגיע כבר מחר וישראל היא בין המדינות הראשונות שמקבלות את התרופה. בכל מצב, אין כוונה להבדיל בין מחוסנים ללא מחוסנים בכל הנוגע לקבלת התרופה ומי שיהיה זכאי לקבלה יהיה לצורך פרמטרים רפואיים ומקצועיים.

ככל הנראה, ברגע שאחוז המאומתים בישראל שהגיעו מחו"ל יהיה סביב 5 אחוזים, מגבלות יבוטלו. באשר להיערכות לאירועי סוף השנה בסוף השבוע הקרוב, ישנה דאגה מהאירועים. כתוצאה צפויה להיות אכיפה משמעותית של תו ירוק ומסיכות במקומות הבילוי.

עוד התייחס בנט למדיניות הבידודים החדשה ואמר כי "מדיניות הבידודים הנוכחית תוביל לשני מיליון בני אדם בבידוד, בשבועיים האחרונים הבנו שאם נתמיד במדיניות הבידודים הנוכחית אז יקרה לנו מה שקרה המדינות אחרות זה סגר דה פקטו. מי שמחוסן ונחשף לחולה צריך להיבדק, אם הוא שלילי הוא יכול לפעול תחת זהירות לא לגשת למקומות הומי אדם, כן לעבודה ולבית ספר".

בנט הוסיף כי הוא צופה שגל האומיקרון יהיה "גל תלול בהרבה מהקודמים שיארך קצת פחות זמן מהקודמים. כל זן הוא אחר מחייב הערכות שונה. האומיקרון מדבק מאוד. עדיין לא ברור מה מידת הקטלניות שלו".

כזכור, על פי המתווה החדש שסוכם הבוקר בדיון בין ראש הממשלה לשר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירי משרדו הוחלט כי החל ממחר, מחוסנים שייחשפו לחולה מאומת, ללא הבחנה בין הווריאנטים השונים, ישוחררו מבידוד לאחר קבלת תשובה שלילית בבדיקת PCR, אך ימנעו מהגעה למקומות הומי אדם וממגע עם מדוכאי חיסון, מבוגרים ואנשים בסיכון למשך עשרה ימים.

בתוך כך,משרד הבריאות עדכן הבוקר את נתוני התחלואה, מהם עולה כי 2,952 בני אדם אומתו אתמול לנגיף הקורונה, המהווים 2.35% מתוך יותר מ-125 אלף בדיקות שנערכו. מדובר בעלייה של יותר מאלף מאומתים חדשים לעומת אתמול, כשנספרו פחות מ-1,800 מאומתים חדשים.

מקדם ההדבקה ממשיך לעלות, והוא עומד כעת על 1.47, אך מספר החולים קשה עדיין יציב, ועומד על 85, מתוכם 46 במצב קריטי ו-38 מונשמים. מספר החולים הפעילים בישראל כיום עומד על 15,487, ומספר הנפטרים כתוצאה מסיבוכי המחלה עומד על 8,242 מאז פרוץ המגפה.