בגלל סוכריה: בן 6 מאשדוד מאושפז במצב קשה מאוד

הילד, שטייל עם אמו בעיר בסוף השבוע, נחנק מסוכריית ג'לי ואיבד את הכרתו. צוות מד"א ביצע בו פעולות החייאה ולא הצליח להוציא את העצם הזר. בבית החולים הוגדר מצבו קשה מאוד והוא מורדם ומונשם: "בימים הקרובים נדע עד כמה הנזק חמור"

סוכריות ג'לי

ילד בן 6 מאשדוד נחנק מסוכריית ג'לי בסוף השבוע בעת שטייל עם אמו ופונה לבית החולים אסותא שבעיר. הוא איבד את הכרתו ולמקום הוזעק צוות מד"א שביצע בו פעולות החייאה - אך לא הצליח להוציא את העצם הזר. כשהגיע אל בית החולים - הוגדר מצבו קשה מאוד והוא מורדם ומונשם. לאחר ייצוב מצבו, הוא הועבר להמשך טיפול במחלקת טיפול נמרץ ילדים של בית החולים.

ד"ר נעה רוזנפלד, מנהלת מחלקת טיפול נמרץ ילדים והרופאה המטפלת, אמרה: "מדובר במקרה מצער מאוד שיכול לקרות לכל ילד. בימים הקרובים נוכל לדעת עד כמה הנזק חמור. לצערי, זה לא המקרה הראשון שאנחנו נדרשים להעניק טיפול רפואי מציל חיים לילד לאחר בליעה וחנק של סוכריה או ממתק. המסקנה שלי היא שיש להימנע ככל הניתן ממתן סוכריות, בטח קשות, בכמות גבוה לילדים צעירים ובכל מקרה לא להשאיר אותם לבד עם הממתק. רגע קצרצר של סיפוק עלול להוביל לנזק חמור. הורים - גלו משנה זהירות".

בית החולים אסותא באשדוד
בית החולים אסותא באשדוד | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

על-פי נתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, משנת 2018 נפטרו 15 ילדים מחנק ממאכל - מתוכם 13 מתחת לגיל 4. אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגון, מסרה: "סוכריות מהוות סכנת חיים לילדים מתחת לגיל 5. לילדים צעירים קנה הנשימה צר מאוד. מכיוון שמערכת הנשימה שלהם עדיין אינה מפותחת מספיק, הם נוטים לשאוף את המזון בלי יכולת להשתעל אותו החוצה וכתוצאה מכך הם בסיכון מוגבר לחנק. אנחנו קוראים להורים, אל תגידו 'לי זה לא יקרה' - לא נותנים לילדים סוכריות גומי, מרשמלו, סוכריות על מקל או סוכריות קשות".