למרות ההבטחות: תקציב הבריאות יהיה נמוך ב-2 מילארד משהובטח

על אף ההסכמים הקואליציוניים וההבטחות של יו"ר ש"ס אריה דרעי, תקציב הבריאות יהיה נמוך יותר מכפי שסוכם. מנכ"ל משרד הבריאות בר סימן טוב אמר: "מטבע הדברים ידענו שלא נקבל את זה באופן מלא". על המעורבות של דרעי על אף שנפסל בבג"ץ: "בלי כובד משקלו הפוליטי לא היינו מצליחים להביא את ההישגים"

משרד הבריאות
משרד הבריאות | צילום: פלאש 90

על אף ההסכמים הקואליציוניים וההבטחות של יו"ר ש"ס אריה דרעי, תקציב הבריאות יהיה נמוך ב-2 מיליארד ממה שהובטח. מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר היום (ראשון) כי " ידענו שההסכם הקואליציוני הוא נקודת פתיחה לקראת הסכמי התקציב, אך מטבע הדברים ידענו שלא נקבל את זה באופן מלא".

"אנו נמצאים במצוקת כוח אדם קשה", אמר בר סימן טוב, "הדבר דורש תכניות התערבות החל מדאגה לרופאים עולים ולסטודנטים לרפואה, סיעוד ומקצועות הבריאות. דברים נוספים ששמנו עליהם דגש הם בריאות הנפש, ביתר שאת של העברת מרכז הכובד לקהילה. בתחום הגריאטריה היה חשוב לפתור את השירותים באשפוז ההמשכי שנמצאים בהתנוונות כמו סגירת מחלקות שיקום סיעודי מורכב. יש בעיות תמחור של המחלקות והיה חשוב לפתור את זה באופן רוחבי ומערכתי ולא נקודתי. בנוסף - ייעוד תקציב לעניין הסדרי הבחירה בהתאם לתקנות שהוצאנו דבר שהוסדר עכשיו בתקציב".

משה בר סימן טוב
משה בר סימן טוב | צילום: חדשות 13

עוד אמר מנכ"ל משרד הבריאות: "בנוסף דאגנו בתקציב לתכנית המיטות כמו שפרסמנו, המיטות הכלליות, הפסיכיאטריות ומיטות השיקום, כאשר יפתחו שני מרכזי שיקום גדולים - ביח שיקומי בפוריה ומרכז לשיקום בהר הצופים. בעולם קופות החולים, הוחלט על שינוי מדיניות כאשר לא ניתן להמשיך ולהתנהל כפי שהיה בשנים האחרונות ובשיאן בסוף 2022 שביומה האחרון ניתנו 3.8 מיליארד שקלים לקופות החולים. זהו מצב בלתי סביר שהצריך תיקון מיידי. נסדיר את תקציב קופות החולים וניתן משאבים נדרשים כאשר ייקבעו בהחלטת ממשלה ובחקיקה סט כלים שיחייב אותן לעמוד בתקציב שלהן".

חבר הכנסת אריה דרעי
חבר הכנסת אריה דרעי

על המעורבות של דרעי על אף שנפסל בבג"ץ אמר בר סימן טוב: "חוויית התקציב בממשלה היא לא קלה, ובלי כובד המשקל הפוליטי של יו"ר ש"ס אריה דרעי לא היינו מצליחים להביא את ההישגים שהצלחנו להביא בתקציב מערכת הבריאות".