לאחר שלא חוסנה: תינוקת אושפזה בטיפול נמרץ במצב מסכן חיים

הוריה של בת 7 חודשים סירבו לחסנה, והיא אושפזה בביה"ח איכילוב עם דלקת קרום המוח. התינוקת סבלה מתסמינים חמורים - אך כעת חל שיפור במצבה. ההורים: "האמנו שהגוף יכול לרפא את עצמו"

תינוקת שאושפזה בטיפול נמרץ לאחר שלא חוסנה
תינוקת שאושפזה בטיפול נמרץ לאחר שלא חוסנה | צילום: רויטל ענבה, דוברות איכילוב

מיקה, תינוקת בת שבעה חודשים אושפזה אתמול (שני) במחלקת טיפול נמרץ ילדים בבית החולים איכילוב, כשהיא סובלת מתסמינים חמורים. זאת, לאחר שהוריה החליטו שלא לחסנה בחיסוני החובה הניתנים לבני גילה במרפאות טיפת חלב. בעקבות הטיפול שקיבלה מצבה השתפר, והיא צפויה להשתחרר לביתה בימים הקרובים.

ההורים הביאו את בתם למיון ילדים כשהיא סובלת מתסמינים המעלים חשד לדלקת קרום המוח. "התינוקת הגיעה אלינו במצב מסכן חיים עם חום גבוה, אפטיות וישנוניות יתר", הסביר ד"ר אפרים שדות, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים. "בבדיקות שערכנו לה התברר כי היא סובלת מדלקת חיידקית על רקע חיידק הפנומוקוק, ומיד החלה בקבלת טיפול אנטיביוטי מתאים".

בית חולים (אילוסטרציה)
חדר מיון (אילוסטרציה) | צילום: חדשות 13

הוריה הסבירו: "אנחנו אנשים המאמינים שלגוף יש את היכולת לרפא את עצמו בצורה טבעית וללא עירוב של תרופות או חומרים כימיים, וכשמיקה נולדה החלטנו שיהיה טוב בעבורה שתגדל בלעדיהם. כעת אנו מבינים כמה אנו ברי מזל שמיקה אובחנה בזמן וטופלה נכון. עצם המחשבה שהסיפור הזה יכל להיגמר בכך שנאבד אותה היא קשה לעיכול. כהורים אנחנו לוקחים אחריות על חייו של מישהו אחר וזה נעשה מתוך מחשבה ואהבה, ורצון לא לפגוע בדבר היקר לנו מכול. כעת אנו קוראים לכל ההורים: אל תקלו ראש אלא תחסנו את ילדיכם".

פרופ' גליה גריסרו, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בילדים הדגישה: "חיסון הפרבנר לתינוקות עד גיל שנה מונע זיהומים פולשניים של חיידק הפנומוקוק ומוריד בצורה דרסטית את שיעור המחלות ממנו. חשוב לתת את החיסון הזה כמו את שאר החיסונים בזמן, כי עיקר התחלואה במחלות הללו הם בשנתיים הראשונות לחייו של התינוק. אני קוראת להורים שלא חיסנו לחזור ולהתחסן וגם למתנגדי חיסונים להתפכח ולחסן, שאחרת המקרה הבא יהיה בלתי נמנע".