"זו הייתה חוויה מופלאה": הזוג שילד בבית - בשל החשש מהקורונה

כשג'ני שמעה על הנעשה במחלקת היולדות בזמן מגפה - היא נרתעה. לכן, החליטה ללדת את בנה - בסלון. "כל יולדת שמגיעה עוברת בדיקה - וזה לא נעים בזמן צירים" • "בייבי-בום קורונה", חלק ב'

זמן צפייה: 10:35

כשג'ני ואסף קפלן תכננו את לידת בנם השני, עלה בהם חשש מלהגיע למחלקת היולדות בבית החולים. הרי הימים הם ימי קורונה, ואפילו במהלך הלידה עצמה - היולדת נדרשת לעטות מסכה על פניה. לכן, ובתום שיחות רבות עם המיילדת, הם החליטו כי ג'ני תלד בסלון ביתם.

"לקראת הלידה, התחלתי לשמוע דברים על מה שמתרחש בתוך בתי החולים", סיפרה ג'ני על ההחלטה. "כל יולדת עוברת בדיקת קורונה - בדיקה שהיא לא נעימה, בייחוד לאישה בזמן צירים". הפחד שלה לקבל תוצאה המראה כי היא חיובית לנגיף הכניע אותה. "במצב כזה, מפרידים את התינוק מהאם מייד לאחר הלידה - ודבר כזה לא יכולתי לאפשר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הותר לפרסום: שב"ח הסתובב בראש העין עם אקדח במטרה לבצע פיגוע

הקבינט אישר: צהרונים לכיתות א'-ב' ומספרות ישובו לפעילות

חוקרים גילו מים על הירח: "יסייע להקים שם תחנת חלל"

ג'ני ואסף קפלן
ג'ני ואסף קפלן | צילום: חדשות 13

וכן, היא מודה שאלמלא הקורונה - היא בכלל לא הייתה חושבת על לידה ביתית. אבל זו לא הסיבה היחידה בגינה החליטו בני הזוג שלא ללכת לבית החולים. "אותי זה פגש בסיטואציה שהייתה לי מאוד מורכבת", סיפר אסף, "איבדתי אמון במערכת הבריאות בעקבות מקרה שקרה לאבא שלי, שנפטר לפני כמה חודשים".

לבסוף, הם פינו את המרחב בסלון, ניפחו את הבריכה - וחיכו ללידה. "אמרתי שאני לא מוכן להתפשר על בטיחות", הבהיר אסף. כך, בליווי מיילדת, רופא ילדים ואמבולנס שעמד מחוץ לביתם, הגיע בשבוע שעבר התאריך המיוחל, אז נולד זוהר - שנקרא על שמו של אביו של אסף, אותו לא זכה להכיר. "זו הייתה חוויה מופלאה", סיכמו.