עקב שפעת העופות: מאות אלפי תרנגולות יושמדו, צפי למחסור בביצים

לאחר גילוי המחלה במקבץ לולים צמוד למושב מרגליות שבצפון, הופעל נוהל חירום בשירותים הווטרינריים של משרד החקלאות. התוצאה הצפויה: 14 מיליון ביצים יועברו להשמדה בתוך חודש, 320 אלף מטילות נוספות סמוך ליישוב יומתו

זמן צפייה: 00:36

בעקבות הפצתה של שפעת העופות במקבץ לולים בשבוע האחרון, צמוד למושב מרגליות שבצפון הארץ - הוחלט היום (שבת) במסגרת נוהל חירום בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, על השמדת מאות אלפי תרנגולות בארץ. התוצאה הצפויה מהמהלך הינה 14 מיליון ביצים שיועברו להשמדה בחודש, ומחסור בביצים במשק בישראל.

על פי ההחלטה שנתקבלה, 320 אלף תרנגולות מטילות סמוך ליישוב שבצפון יומתו, בנוסף ל-244 אלף המטילות שהומתו במושב מרגליות בתחילת השבוע. ממשרד החקלאות נמסר כי הם "מודאגים מהאפשרות להדבקת בני אדם מלולים נגועים הצמודים לבתי תושבים".

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2112251927' autoplay='0' credit='יוני יעקובי' desc='מושב מרגליות ' poster='' kid='1_zrwq886x' duration='12']

לצד זאת, שר החקלאות הורה על פעולות למניעת התרחבות ההתפרצות מחוץ ליישוב מרגליות ועל פתיחת מכסות לייבוא ביצים כדי לענות על המחסור. בהערכת מצב שנערכה במשרד, צוין כי עם קבלת הדיווח על חשד לשפעת עופות בלולים - בודדו את הלולים ועצרו לאלתר את שיווק הביצים.

שר החקלאות, עודד פורר: "עם קבלת ההודעה על מוקד נוסף של שפעת עופות בלולי מטילות במושב מרגליות, הנחיתי את הצוות המקצועי להיערך לפתיחת יבוא ביצים באופן מיידי, כך שתושבי ישראל ימשיכו לצרוך את הביצים ללא מחסור. כמו כן, הנחיתי את השירותים הווטרינריים לנקוט בכל אמצעי שבידם כדי שהאירוע לא יגלוש ממרגליות ליישובים סמוכים".

יש לציין כי מאז חודש מרץ 2006, אז התגלו מקרי שפעת עופות בקיבוץ חולית ועין השלושה שבדרום הארץ ובמושב שדה משה שבחבל לכיש - מתגלים מקרי שפעת כמעט בכל שנה.