"הכול מאושר": כך סוחרים בתרופה שהופכת מבוגרים ל"גיבורי על"

במשרד הבריאות חוששים כי שוק כדורי ה"אטנט" הפך פרוץ, ובמשטרה מבינים שמדובר בסחר שמתבצע ע"י אנשים נורמטיביים - ולאו דווקא של ארגון פשע גדול ומאורגן. "אנשים פשוטים לא יכולים לרכוש"

זמן צפייה: 03:38

ה"אטנט", האח הגדול והאיכותי של ה"ריטלין", זכה לכינוי "כדור הפלא" והופך את המשתמש בו לכמעט כל יכול. ביום ראשון נחשף בחדשות 13 שלכדור צמח שוק שחור שבו אלפי אנשים סוחרים וקונים אותו ללא מרשם - כדי להפיק את המיטב מעוד יום עבודה.

"שמע זה להיט, זה להיט, מי שלקח אותו פעם אחת לא יפסיק", סיפר לחדשות 13 ד', סוחר בכדורי "אטנט". "אנשים לוקחים את זה גם במסיבות, מבוגרים וצעירים, הכדור הזה עושה לאנשים ממש טוב". ד' הוא בעל מרשם לכדור, אבל לא באמת משתמש בו. בכל פעם שהאישור הרפואי שלו מאפשר הוא קונה את הכדורים, וכשהם אצלו הוא מעדיף להרוויח כסף ולמכור אותם. "אפשר גם להשיג אותו דרך אתרים בחו"ל ולהזמין את זה לארץ, הכול מסודר ומאושר", אמר.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

כדור הפלא: תרופת המרשם החוקית לילדים שהפכה ל"תחליף קוקאין"

חשש במשרד הבריאות: מאות אלפי בדיקות סרטן זוהמו • פרסום ראשון

ארה"ב: אושר לשימוש מכשיר ראשון מסוגו לטיפול בהפרעות קשב

כדורים
כדורים | צילום: GettyImages

מה שמייחד את הכדור הוא שיש בו אמפטמין, סם ממריץ ממשפחת החומרים שמרכיבים את הקוקאין. מחירו של כדור "אטנט" אחד נע בין 75 ל-100 שקלים, מדובר ברווח של אלפי שקלים על כל לקוח שמגיע אל ד'. "אנשים פשוטים לא יכולים לקנות את זה. הם יכולים לקנות פעם אחת, אבל יצטרכו את זה עוד פעם ועוד פעם".

במשרד הבריאות מבינים שהשוק נפרץ, ובכל מה שקשור למלחמה בתרופות שהופות לסמים, במשטרה מבינים שמדובר בסחר שמתבצע על ידי אנשים נורמטיביים, ולאו דווקא על ידי ארגון פשע גדול ומאורגן. ברשויות אכיפת החוק מבינים שאם לא יעצרו את הסחר בכדור - כבר בקרוב יורגשו תופעות הלוואי.