חשד למחדל נוסף באסותא: נשקלת סגירת המחלקה להפריה חוץ גופית

האם שמעורבת במחדל ההפריה בבית החולים אסותא רמת החייל, אמרה למקורביה כי יש עוברים נוספים שלה בבית החולים וכי היא חוששת שלא תוכל יותר להרות. כמו כן, משרד הבריאות יערוך שימוע לבית החולים ותישקל סגירת היחידה להפריה חוץ גופית

זמן צפייה: 02:23

משרד הבריאות זימן היום (שני) את בית החולים אסותא רמת החייל לשימוע לפני קבלת החלטה בעניין מחדל ההפריה. על הפרק סגירה מלאה או חלקית של היחידה להפריה חוץ גופית בבית החולים. זאת, בעקבות המחדל האחרון וכן אירוע נוסף במסגרתו התייבשו 13 ביציות מופרות ושלא דווח.

בתוך כך, האם המעורבת במחדל ההפריה בבית החולים אסותא אמרה למקורביה כי יש לה עוברים נוספים בבית החולים. עוד היא אמרה כי היא חוששת שלא תוכל להרות יותר בשל כך. המחדל התגלה כאשר ילד שנולד לאחר הפריה חוץ גופית לא תאם גנטית לאביו בבדיקה שערכה המשפחה באופן פרטי. המחדל הביא לחילופי האשמות בין בית החולים למשרד הבריאות ואתמול החליט מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, באופן חריג, להתערב בפרשה.

טיפולי הפריה
טיפולי הפריה (אילוסטרציה)

מבית החולים אסותא נמסר עם פרסום המחדל כי מדובר בזוג הורים שביצע הפריה חוץ גופית ב-12 בדצמבר 2018, ולאחרונה ערך בדיקה גנטית במעבדה שנמצאת מחוץ לישראל. הבדיקה הצביעה על חשש שאין קשר גנטי בין התינוק לאב, ויתכן שהיה עירוב של תרומת זרע.

עוד נמסר מאסותא כי הפרטים אינם חלוטים מכיוון שההורים דרשו שלא יבוצע כל בירור, ותישמר פרטיות המשפחה. "לא ידוע לנו בשלב זה על הורים נוספים הרלוונטים לאירוע", הוסיפו בבית החולים, "ככל שיתבררו עוד פרטים נעדכן את משרד הבריאות והציבור בכפוף למגבלות החיסיון הרפואי".