פרופ' אש אישר: מתן מנת חיסון שלישית לגילאי 50 ומעלה מהבוקר

לאחר שוועדת המומחים אישרה את הורדת גיל ההתחסנות במנה השלישית, גם מנכ"ל המשרד נתן אור ירוק למהלך • 6,083 נדבקים נספרו אתמול, שיעור הבדיקות החיוביות 5% - הגבוה ביותר מאז מרץ

פרופסור נחמן אש
פרופסור נחמן אש | צילום: חדשות 13

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, קיבל את המלצת הצוות המייעץ לחיסוני קורונה וועדת המעקב, לחסן החל מהבוקר (שישי) בחיסון שלישי אוכלוסיות מגיל 50 ומעלה, עובדי מערכת הבריאות, חולים בעלי גורמי סיכון לתחלואת קורונה קשה, אסירים וסוהרים. פרופ' אש עדכן הלילה את מנכ"לי קופות החולים לגבי ההחלטה לאחר שאושרה אמש על ידי ועדת המומחים. כמו כן, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול נספרו 6,083 נדבקים חדשים, 462 חולים קשה, וכי שיעור הבדיקות החיוביות עלה ל- 5%, הנתון הגבוה ביותר מאז חודש מרץ.

בתוך כך, שר הבריאות, ניצן הורוביץ, צפוי להתחסן היום בצהריים במנה שלישית של החיסון נגד קורונה בבית החולים מאיר בכפר סבא.

מוקדם יותר היום אישר ה-FDA בארה"ב מתן מנה שלישית של חיסון נגד קורונה למדוכאי חיסון. "ההחלטה היום תאפשר לרופאים לחזק את רמת החסינות בקרב חולים מדוכאי חיסון, שזקוקים לעוד שכבת הגנה מפני נגיף הקורונה" אמרה ד"ר ג'נט וודקוק שעומדת בראש מנהל התרופות והמזון האמריקני.

אתמול אמרו גורמים במשרד הבריאות לחדשות 13 כי "השרים בקבינט לא מבינים את חומרת המצב - ותולים תקוות רבות מדי בחיסון השלישי". על פי התחזיות של משרד הבריאות, עד ספטמבר עלולים להיות בישראל 17 אלף מאומתי קורונה ביממה. בתוך כך, קופת חולים כללית הודיעה אמש כי בני 50 יוכלו להזמין תור לחיסון השלישי - בהתאם להמלצת משרד הבריאות. עד כה נרשמה היענות גבוהה לקבלת מנת חיסון שלישית וחוסנו בה כבר 774,000 ישראלים.

בהמשך לדיון לגבי חיסונים בבתי הספר, במשרד הבריאות שוקלים מתווה עוקף לזה של שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון, ולפנות לראש הממשלה, נפתלי בנט, בדרישה להעלות את נושא החיסונים להצבעה. במשרד הבריאות טוענים כי יצליחו להשיג לכך רוב בקרב השרים, וגם אם שאשא ביטון תתנגד - הצבעת הרוב תחייב את מערכת החינוך לעשות זאת.