הנתונים מוכיחים: בדיקות האנטיגן אינן אמינות

פרסום ראשון: נתונים פנימיים במשרד הבריאות מגלים כי כמחצית מהנבדקים בבדיקות האנטיגן לא מתגלים כמאומתים, אך לאחר בדיקת PCR הם יימצאו חיוביים. במקביל, בנט שמע ממנהלי בתי החולים את התרחיש הקיצוני: 2,500-1,500 חולים קשה בגל הנוכחי. משרד הבריאות הודיע: עובדי בריאות חיוניים שאינם מחוסנים יוכלו להגיע לעבוד גם אם חויבו בבידוד

זמן צפייה: 05:19

לא מעט ספקות שמענו על אמינות של בדיקת האנטיגן. נתונים מתוך משרד הבריאות שמתפרסמים הערב (רביעי) לראשונה בחדשות 13 מלמדים שהמציאות גרועה הרבה יותר. כמחצית מהנבדקים באנטיגן, מפוספסים בבדיקה הזו והם יאומתו לאחר מכן בבדיקת PCR.

בקרב כלל הציבור, האנטיגן פספס כ-50 אחוזים כאמור. בקרב בני 18 ומעלה, האנטיגן מפספס 61 אחוזים. לגבי הלא-מחוסנים, בדיקת האנטיגן מפספסת 72 אחוזים ממי שיאומתו אחר כך בבדיקת PCR.

שר הבריאות ניצן הורוביץ
העדיף את הבדיקה הביתית שהרבה פחות אמינה. שר הבריאות ניצן הורוביץ | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

צוות פנימי במשרד הבריאות קבע בימים האחרונים שבדיקת ה-PCR אמינות יותר גם מבחינה רפואית וגם מבחינה כלכלית אלא שהשר הורוביץ אימץ דווקא את בדיקת האנטיגן הביתית שהיא עוד פחות אמינה מבדיקת האנטיגן המוסדית.

פרשננו רביב דרוקר פרסם הערב כי ראש הממשלה נפתלי בנט ערך סדרת שיחות עם מנהלי בתי חולים והוא שומע שיהיו בין 2,500-1,500 חולים במצב קשה בגל הנוכחי. יש לציין כי ישנן דרגות של מצב קשה והסגירה בין בנט למערכת הבריאות שהם יהיו ערוכים עד 4,000 חולים במצב קשה. האסטרטגיה של ראש הממשלה ממשיכה להיות נגד סגרים ונגד הגבלות. המטרה היא להמשיך לבקש ללא-מחוסנים ומדוכאי חיסון פחות להסתובב.

עוד אנו מפרסמים הערב כי במשרד הבריאות החליטו לאפשר לעובדי בריאות חיוניים שאינם מחוסנים או ללא תו ירוק בתוקף וחייבים בידוד להגיע בכל זאת לעבודה. כמו כן, המשרד הודיע כי החל ממחר ניתן יהיה לבצע בדיקות אנטיגן בבתי הספר היסודיים.