בגלל טעות בשם: תלמיד ביסודי חוסן פעמיים בחיסונים שכבר קיבל

תלמיד כיתה ב' בבית ספר בפתח תקווה נקרא לקבלת החיסונים, אלא שהתלמיד שהיה אמור לקבל את החיסונים היה ילד אחר, הנושא את אותו השם הפרטי. לטענת אימו של התלמיד, האחות סירבה להקשיב לבנה שאמר שהוא קיבל את החיסונים - והיא חיסנה אותו בכוח. "לא היה שום גורם אחראי שיעצור את המחדל הזה"

חיסון לשפעת
חיסון | צילום: דוד כהן, פלאש 90

תלמיד בבית ספר יסודי בפתח תקווה חוסן פעמיים באותם חיסוני השגרה שכבר קיבל, זאת בגלל טעות בשם, כך נודע הבוקר (שישי) לחדשות 13. התלמיד, תלמיד כיתה ב' בבית ספר בעיר, נקרא לקבל את החיסונים, אלא שהיה מדובר על תלמיד אחר הנושא את אותו השם הפרטי. לטענת אימו של התלמיד, האחות סירבה להקשיב לבנה שאמר לאחות של חברת "פמי" שהוא קיבל את החיסונים, והיא לטענתה חיסנה אותו בכוח.

הילה, אימו של הילד, הדגישה בפני חדשות 13 כי היא איננה מתנגדת לחיסונים, ובנה חוסן בכל חיסוני השגרה. "בני המפוחד שהיה בהלם, ציין בפני האישה הזרה שהיא אחות חיצונית, שהוא כבר עשה את כל החיסונים, הפציר בה והתחנן שלא תעשה עוד פעם, וביקש שיתקשרו לאמא שלו", סיפרה הילה.

"האחות אמרה לו שדיברה איתי ואני מסכימה, רק שאותה אחות שוחחה עם האמא האחרת, שהוא הילד מהכיתה האחרת שאמור היה להיות מחוסן. האחות התעלמה לחלוטין מקריאות בני, ובבית הספר לא היה שום גורם אחראי שיעצור את המחדל הזה. בני הושפל, חוסן בכוח פעמיים באותם החיסונים שקיבל לפני שבועיים. אף אחד לא ידע, לא שמע ולא הבין שהיה כאן אירוע חריג. הכל נגמר בשקט וללא ידיעתי או ידיעת האם השנייה".

לטענת האם, לאחר שדיברה עם הצוות החינוכי בבית הספר, בהם גם המנהלת, אלו הטילו את האחריות על חברת "פמי". חשוב לציין כי משיחה עם רופא ילדים בכיר, אין סכנה בקבלת מנה נוספת מחיסוני השגרה.

ממשרד הבריאות נמסר: "משרד הבריאות יבצע תחקיר מול חברת 'פמי' ויפעל בהתאם לממצאים".

ממשרד החינוך נמסר: "עם קבלת הדיווח על התקרית החמורה שארעה, המשרד פנה למשרד הבריאות, האחראי על מתן חיסונים לתלמידים, לטובת תחקור מיידי של האירוע. משרד הבריאות הודיע למשרד כי הוא יחקור את האירוע אל מול חברת 'פמי פרימיום', המעסיקה את האחות".