מנכ"ל פייזר לחדשות 13: "מפתחים גרסה חדשה לחיסון עבור האומיקרון"

ד"ר אלברט בורלא התייחס בריאיון להמשך התפשטות זן האומיקרון וטען כי "החיסונים והטיפולים נגד הקורונה מאפשרים לנו לחזור לשגרה". על מפיצי הפייק ניוז בנוגע לחיסונים: "פושעים שמפיקים רווח מהפצת מידע מוטעה"

זמן צפייה: 09:53

מנכ"ל חברת התרופות "פייזר" אלברט בורלא התראיין הערב (שבת) במהדורת השבת, ואמר כי החברה פתחת חיסון חדש עבור זן האומיקרון. "זה הווריאנט הראשון שהצליח לחמוק מההגנה מפני הדבקות שמעניק החיסון הנוכחי שלנו והתכוננו לכך", אמר בורלא, "התחלנו בתהליך של יצירת גרסה חדשה לחיסון, שתוכל להיות יעילה כעת נגד אומיקרון, ואנחנו מתכננים להשלים זאת במאה הימים הקרובים".

"אני חושב שנגיע לשלב אנדמי במוקדם או במאוחר", אמר בורלא בהתייחס להערכות לפיהם האומיקרון יביא לסוף הפנדמיה, "אך השאלה היא, כיצד אנו מגדירים שלב של מגפה כלל עולמית או שלב אנדמי, מפני שלדעתי הנגיף יימצא בקרבנו לעוד שנים רבות".

"איננו צריכים לשנות את אורח חיינו, לדעתי", הוסיף בורלא, "אני חושב שנוכל לחזור לחיי שגרה ואני מאוד אופטימי לגבי זה מפני שיש לנו כלים רבי עוצמה. הכלים רבי העוצמה אינם רק אלה שלנו, אלא כלים של מוסדות מדעיים אחרים ומדובר בטיפולים ובחיסונים".

חיסון קורונה
אחות מכינה מנת חיסון של פייזר נגד קורונה | צילום: רויטרס

בהתייחס למתנגדי החיסונים אמר בורלא: "עליהם לדעת שאין חיסון אחר בהיסטוריה של האנושות שנבדק במידה רבה כל כך כפי שהחיסון הנוכחי נבדק. ייתכן שדברים קרו בפרק זמן קצר ביותר, אך הם קרו בהשתתפות מיליארדי אנשים, פשוטו כמשמעו".

"אני רוצה להבחין בין שני דברים שונים", הרחיב בורלא, "ישנם האנשים, ומדובר כאן אמנם במיעוט, אך גודלו מכובד, של אנשים שפוחדים מהחיסון, וישנו גם קומץ אנשים שמפיקים רווח מהפצת מידע כוזב. הם פשוט הפכו את הפצת המידע המוטעה להרגל יומיומי והם פושעים. אמרתי זאת פעמים רבות. הם שמו להם למטרה אנשים רבים, לרבות אותי ואת משפחתי".

"כתבו כי אשתי מתה ואז ניסיתי לאתר את ילדיי כדי להודיע להם שאימם בסדר לפני שיקראו על כך בעיתונים", הוסיף בורלא, "מפני שזה פורסם לפתע וניסיתי לאתר את הוריה של אשתי ביוון ולהודיע להם כי בתם בחיים. לא אכפת להם מכך, אבל זה המעשה המטופש הקטן ביותר שלהם. הדבר המשמעותי ביותר הוא, היות שאנשים מאמינים לדברים האלה, שיש אנשים שמתו מפני שלא התחסנו, כך שמיליוני אנשים מתו בגללם, בגלל אותו קומץ פושעים".

בהתייחס לשיתוף הפעולה בין פייזר לישראל אמר בורלא: "מה שעשינו בישראל היה לספק חיסונים בעדיפות עליונה מפני שהאמנו כי הישראלים יוכלו, קודם כול, להשיק במהירות את מבצע החיסונים ויוכלו לאסוף נתונים מדעיים מהימנים ביותר. מהימנים, לא רק בעבורנו, אלא גם בעבור העולם כולו, מפני שישראל ידועה ברמתם הגבוהה של המדע ושל מערך שירותי הבריאות שבה".

בנימין נתניהו ונפתלי בנט
בנימין נתניהו ונפתלי בנט | צילום: רויטרס

בורלא התייחס גם לקשר שלו לראש הממשלה נפתלי בנט, וגם לראש הממשלה הקודם, בנימין נתניהו. "לא תכננתי תוכניות כלשהן", אמר בורלא כשנשאל האם יפגוש את נתניהו כשיבקר בישראל, "אשמח להיפגש עם כולם שם, כך שמן הסתם אשמח להיפגש גם עם מר נתניהו שאיתו יצרתי קשר טוב. הוא עדיין מתקשר אליי, כעת אלה שיחות יותר בלתי רשמיות וחבריות".

"הקשר בינינו הוא טוב מאוד וידידותי ביותר", אמר בורלא בהתייחס ליחסיו עם בנט, "הוא פונה אליי רבות בשאלות ולעיתים בבקשות. כן, כמובן, מבחינתי, מעבר לשיוך פוליטי כזה או אחר, לישראל יש חשיבות עצומה ויהיה מי שמייצג את ישראל אשר יהיה, אעשה ככל יכולתי כדי לעזור".