על סף חתימה: ההסכם שיאפשר למנוע מעובדים לא מחוסנים לקבל קהל

ההסתדרות ונשיאות המגזר הפרטי צפויות לחתום על מזכר הבנות שמסגרתו ייאסר לפטר עובדים ללא תו ירוק, או לפגוע בשכרם • 4,677 נדבקים חדשים ביממה - עלייה בשיעור הבדיקות החיוביות

חנויות ברשת ביג נפתחו

על סף חתימה: ההסתדרות ונשיאות המגזר הפרטי צפויות לחתום עוד היום (שלישי) על מזכר הבנות שיאפשר להרחיק עובדים לא מחוסנים ממוקדי קבלת קהל ומעובדים אחרים - ובמקביל יאסור לפטר אותם או לפגוע בשכרם. ההסכם התגבש לאחר שמשרד הבריאות התעכב בגיבוש חקיקה בעניין, והוא צפוי להסדיר את היחס לעובדים שאינם מחזיקים בתו ירוק ברוב ענפי המשק.

בד בבד, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 4,677 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים לקורונה, כאשר 7% מ-68,740 הבדיקות שנעשו חזרו חיוביות - עלייה ביחס לימים האחרונים. בכך, עלה מניין הנדבקים מפרוץ המגפה ל-757,150.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ראשי המסחר לממשלה: לא להטיל עוצר בפורים לפני 22:00

10 נעצרו בחשד לצריכת זנות מקטין – בהם רב של ידוענים רבים

בית המשפט קבע: שלב ההוכחות במשפט נתניהו יחל אחרי הבחירות

חנויות ברשת ביג נפתחו
חנויות ברשת ביג נפתחו

עוד עולה מהנתונים כי בישראל ישנים 41,487 נשאים פעילים. 797 חולים במצב קשה, מהם 312 שמוגדרים קריטי, כאשר מתוכם 248 מונשמים. מניין המתים עלה ל-5,604. בתוך כך, נמשך מבצע החיסונים, כאשר עד כה יותר מ-4.46 מיליון ישראלים קיבלו את החיסון הראשון, ו-3.07 את המנה השנייה.

הבוקר, פורום ראשי המסחר פנה לממשלה ודרש כי העוצר המסתמן בחג הפורים לא יתחיל לפני השעה 22:00 בלילה. זאת, לקראת ישיבת הממשלה בהמשך היום שצפויה לדון בהחמרת ההגבלות בחג. "החלטה זו שוב תגרום לפגיעה מהותית במסחר שזה עתה החל להתאושש אחרי יותר מ-190 ימי סגר", נכתב בהודעת הפורום. "אם מטרת העוצר היא למנוע מסיבות והתקהלויות, הרי כל בר דעת יודע שאלו מתחילות קרוב לחצות".

אתמול אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה כי ביקש ממשרד הבריאות ומהמל"ל להכין מתווה להגבלות בחג פורים, כדי למנוע את התפשטות מגפת הקורונה, כפי שהיה בשנה שעברה. לדבריו, זו תוכנית "שמצד אחד תאפשר לחגוג ומצד שני להישמר מפני עליית התחלואה - אנחנו חייבים לעשות הכל לעבור את פורים במינימום תחלואה".