חרף מקרי המוות מזיהום, למשרד הבריאות אין מידע על הפטרייה בעזה

פרסום ראשון: ברקע מותם של שני לוחמים, שנפצעו קשה ולקו בזיהום לאחר שהפטרייה ("פוסריום") התפשטה בגופם, וחרף העובדה שבבתי החולים מדווחים על עלייה בשיעור מקרי ההדבקה - במשרד הבריאות לא אוספים נתונים על היקף התחלואה והמקרים

פעילות צה"ל בח'אן יונס רצועת עזה מלחמת חרבות ברזל
פעילות צה"ל בח'אן יונס | צילום: דובר צה"ל

פרסום ראשון: ברקע מותם של שני לוחמי צה"ל, שנפצעו קשה ולקו בזיהום שנגרם מפטרייה באדמת עזה ("פוסריום") - לחדשות 13 נודע היום (חמישי) כי חרף העובדה שבבתי החולים מדווחים על עלייה בשיעור המקרים - שבמרביתם הפצועים מצליחים להתגבר על הזיהום ולהחלים - במשרד הבריאות לא אוספים נתונים על היקף התחלואה.

יצוין כי משרד הבריאות לא מחייב את בתי החולים לדווח על מקרים שקשורים בהידבקות בפטרייה, ולכן אין מידע לגבי עד כמה רחבה התופעה. עם זאת, העובדה שבנושא לא נאסף מידע פוגעת ביכולת לחקור את המקרים ולהיטיב את הטיפול בלוחמים שנפצעים ונדבקים בזיהום.

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה מלחמת חרבות ברזל
כוחות צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

ההידבקות בפטרייה נגרמת כתוצאה ממגע בין הפצעים הפתוחים לאדמה. עם זאת, לא מדובר בפטרייה שייחודית לעזה. במרבית המקרים הגוף מתגבר על הזיהום, אך במקרים קשים ונדירים, הפטרייה עלולה להתפשט ולהוביל להידרדרות במצב הפצוע.

במענה לפניית חדשות 13, משרד הבריאות אישר כי אין בידו נתונים בנושא.

סמ"ר (מיל') חנן דרורי, הלוחם שנפטר מפטרייה מזהמת לאחר שנפצע בעזה
סמ"ר (מיל') חנן דרורי | צילום: דובר צה"ל

בבית חולים תל השומר נקבע אתמול מותו של סמל-ראשון (מיל') חנן דרורי, בן 26 מהיישוב פסגות שבבנימין, לוחם בחפ"ק סמח"ט, עוצבת 'חצי האש' (551), שנדבק בפטרייה מזהמת לאחר שנפצע בלחימה ברצועת עזה מפגיעת טיל אר-פי-ג'י לפני כחודשיים. הוא קיבל בבית החולים תרופה נסיונית שהגיעה מחו"ל, אך היא לא הועילה.