לראשונה: רופא מביה"ח שיבא קיבל את החיסון הרביעי

לאחר שבשבוע שעבר המליץ הצט"מ על מנה נוספת של חיסון לבני 60 ומעלה, קבוצות סיכון וצוותים רפואיים, בתל השומר קיבל פרופ' יעקב לביא את מנת החיסון הרביעית, לטובת המחקר של בית החולים. 1,760 מאומתים חדשים התגלו אתמול, מקדם ההדבקה נשאר יציב

זמן צפייה: 02:11

בבית החולים שיבא תל השומר קיבל היום (שני) פרופ' יעקב לביא את החיסון הרביעי נגד נגיף הקורונה, והפך לרופא הראשון בישראל שמקבל את החיסון בפעם הרביעית. לביא, ממחלקת השתלות לב בשיבא, קיבל את החיסון לטובת המחקר של בית החולים שיבחן את יעלות המנה הרביעית. לביא מסר: "לא חושש מהחיסון, הוא יעיל, זה למען העתיד שלנו, תצאו ותתחסנו".

המחקר מבוסס על סרולוגיה וחיסוניות של קבוצת הנבדקים הגדולה בעולם, המונה כ-6,000 איש, וישתתפו בו כ-150 עובדי בריאות מבית החולים, שקיבלו את המנה השלישית עד 20 באוגוסט ותוצאות הסרולוגיה שלהם היא מתחת ל-700. הניסוי, שנערך בשיתוף משרד הבריאות, אושר על ידי ועדת הלסינקי - הוועדה העליונה לניסויים בבני אדם.

פרופ' גילי רגב יוחאי, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים בשיבא, שמובילה את המחקר, מסרה: "במחקר זה נבחן מהי השפעת החיסון הרביעי על רמות הנוגדנים ומניעת תחלואה, ונבדוק את הבטיחות. מחקר זה צפוי לשפוך אור על התועלת הנוספת שיש במתן מנה רביעית, ונבין האם ולמי כדאי לתת מנה רביעית".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2112270951' autoplay='0' credit='' desc='פרופ′ לביא מקבל את החיסון הרביעי' poster='' kid='1_vyjftgw4' duration='19']

כזכור, בשבוע שעבר המליץ צוות המומחים לטיפול במגפות על חיסון רביעי לקבוצות סיכון, בני 60 ומעלה ומדוכאי חיסון, ולעובדי בצוותי הרפואה בכל הגילאים, ארבעה חודשים לאחר מנת הדחף. ראש הממשלה, נפתלי בנט, בירך על החלטת הצוות לטיפול במגפות לחסן בחיסון הרביעי: "בשורה נפלאה, אל תבזבזו זמן - צאו להתחסן".

בתוך כך, במשרד הבריאות פרסמו הבוקר את נתוני התחלואה המעודכנים, מהם עולה כי ביממה האחרונה התגלו 1,760 מאומתים חדשים לקורונה, כשבמקביל מקדם ההדבקה נשאר יציב ועומד כעת על 1.41. אחוז החיוביים מתוך כ-95 אלף בדיקות שבוצעו אתמול עומד על 1.87%, כאשר ישנם סך הכל 13,053 חולים פעילים בישראל, 87 מתוכם במצב קשה. עד כה נפטרו כתוצאה מסיבוכי המחלה 8,242 בני אדם.

כמו כן, מנתוני התחלואה במערכת החינוך עולה כי נכון לאתמול 900 ילדים בגילאי 18-0אומתו לנגיף הקורונה, כאשר הם מהווים 51.4% מכלל המאומתים. מספר החולים הפעילים במערכת החינוך עומד על 5,693 תלמידים ו- 529 אנשי צוות פעילים. בקבוצת גילאי 15-12 50% עם תו ירוק, ובגילאי 18-16 70% עם תו ירוק.