צולם ביום חול: כוכבי הטיקטוק החרדים - שמאתגרים את המוסכמות

כוכבי הרשת החדשים הם הדבר הכי רחוק ממה שיכולתם לדמיין לעצמכם. רבים מפקפקים בהם, אך הם מאמינים שבאמצעות הפלטפורמה הזו - הם יכולים לקרב לבבות. "אני רוצה שנכיר אחד את השני"

זמן צפייה: 14:26

הדיאלוג המורכב של העולם החרדי עם הרשתות החברתיות הניב לאחרונה שיתוף פעולה מפתיע: אברכים יראי שמיים מפזזים בסרטוני טיקטוק כאילו היו נועה קירל או נטע אלחמיסטר. שעות על גבי שעות ליווינו כוכבי רשת חרדים בניסיון להסביר איזו מהפכה מתחוללת כאן. "טיק טוק" הוא המקום שבו הכול קורה עכשיו, ומלך זילברשלג, הראשון לשמו וחורך הרשתות החרדי הרשמי, נמצא גם פה כמובן ובעקבותיו מאות אלפי צופים. ולמה כל זה חשוב? זילברשלג, שהיה עד לפני רגע העוף הכי מוזר ברשת, פתח דלת שדרכה רבים אחרים נכנסים עכשיו. כן, החרדים משתלטים על "טיק טוק" ויש ביניהם כאלה שכבר הפכו לוויראליים בטירוף.

הילה שלם, אחות מיילדת בבית החולים מאיר, החליטה לפתוח חשבון טיקטוק לאחר שהייתה אם פונדקאית. זה היה נחמד, אבל משהו היה חסר, ואז נכנס אבא שלה לתמונה, אליעזר גולן, גבאי בבית כנסת והחצי השני של הצמד שחורך את הטיקטוק בתקופה האחרונה. הוא כנראה לא מה שדמיינתם, אבל זה כי עוד לא ראיתם אותו בפעולה. זה התחיל מכמה עשרות צפיות ופתאום זה הלך והתגבר וזה נהיה מאות צפיות ואלפי צפיות - ועשרות אלפי צפיות. אבל הנקודה החשובה בסיפור הזה, היא שהדואו הזה פונה בעיקר לקהל החילוני.

הילה שלם ואביה אליעזר גולן, כוכבי טיקטוק
הילה שלם ואביה אליעזר גולן, כוכבי טיקטוק | צילום: חדשות 13

התופעה המעניינת יותר היא העובדה שגם לרחוב החרדי יש כוכבים משלו, ושוקי סלומון הוא ללא ספק תופעה. זו הפעם הראשונה שבבני ברק רואים חיה כזאת: חרדי עם מאמן כושר אישי, עולה על מסוק להילולה במירון, או סתם נהנה מהחיים. עשרות אלפי אנשים עוקבים אחרי איש הנדל"ן החרדי באינסטגרם אבל הרוב המוחץ שלהם לעולם לא יודה בזה בקול רם כי אחרי הכול, זה הרי אסור לחלוטין. סלומון רואה בעצמו חרדי, אך חלקים נכבדים מסביבו רואים בו דמות מפוקפקת, האיש שפורץ את החומות ומכניס פנימה את כל הסכנה. ובכל זאת, המסרים של סלומון בתקופה האחרונה נדרשו כאן מאוד. אלפי עוקבים חדשים נוספו מאז תחילת הקורונה וזה מגיע אחרי האירוע שטלטל את הרחוב החרדי.

הקורונה הכניסה הרבה מאוד אינטרנט למקומות שהיו סגורים ומסוגרים, וסלומון היה האחראי על הרמת המורל בבני ברק בשעתה הקשה ביותר. כך קורה שדווקא מי שהממסד הרבני בז להם - מגיעים להציל את היום. כך קרה למשל, עם הסיפור על בן הישיבה שידע שהוא חולה קורונה אבל המשיך להסתובב ולהדביק אחרים, ידיעה מרתיחה שהסתובבה בכל המערכות - עד שמלך זילברשלג יירט אותה. "הייתי צריך לבוא ולהציג משהו שמתנגש עם כל כתבי המשטרה שדיווחו באותו יום", הוא מספר. "כולם שינו את זה בכל האתרים. אני לא מעוניין שנאהב אחד את השני, אני רוצה שנכיר אחד את השני. ובזה שאנחנו מכירים אחד את השני אפילו כשאנחנו רבים, הטיעונים הם ענייניים. אני ועוד נוספים שעושים את זה כן יוכלו לגרום להיכרות הזאת".