בלעדי: ההקלטות של קצינת המשטרה הבכירה - "חכרוש לא יכול לעבור פוליגרף"

היחסים בצמרת המשטרה הידרדרו כידוע לשפל קשה בימי המפכל הקודם, אבל גם בתקופה האחרונה אנחנו עדים לקצינים שפשוט לא מאמינים בכשירות של המפקדים שלהם

היא אחת הנשים החזקות במשטרת ישראל ועומדת בראש אחת היחידות הרגישות במשטרה - סגנית ניצב סימה ימין - ראש יחב"מ, היחידה לביטחון המידע. זוהי היחידה שאחראית על שמירת הסוד, על בדיקות הפוליגרף לקצינים, על מתן הסיווג הביטחוני ועל התחקירים הרגישים. בהקלטות שהגיעו לידי חדשות 2, היא אומרת מה היא חושבת על שורה של קצינים בכירים בארגון.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

על ג'מאל חכרוש, הניצב המוסלמי הראשון במשטרה, חושבת ימין שהוא לא מסוגל לעבור בדיקת פוליגרף. "הוא לא יכול לעבור פוליגרף... חכרוש... אמרתי לו (למפכ"ל אלשייך), תן לו את הדרגה ותעביר אותו בפוליגרף ליחידה 670 לפי נוהל ניצבים... הוא לא היה מוכן". ימין מתכוונת שהמליצה למפכל אלשיך שיעביר את ניצב חכרוש את בדיקת הפולגרף המצומצמת יותר.

בהקלטה שהגיע לידי חדשות 2 תוהה ימין גם על בחירתו של ניצב זוהר דביר לשמש סגן המפכ"ל - תפקיד המחיייב כישורים רבים שכן הוא ממונה על שורה ארוכה של יחידות משטרה בהן התביעה המשטרתית, נושא הבטיחות בארגון ומנהל הטכנולוגיה.

סגן המפכ''ל זוהר דביר
סגן המפכ''ל זוהר דביר

"הוא לא מסוגל, בדיון רב-משתתפים, הקשב שלו... הוא לא מסוגל... הוא לא מבין מה מדברים איתו... אם עולות בדיון יותר משתי סוגיות, הוא מאבד את הכיוון", אמרה על דביר.
גם על סגניתה רב פקד רינת סגל אין לה הרבה מילים טובות לומר. "בוא אני אספר לך סיפור. זוהר (הסמפכ"ל), מי שעשתה לו את שיחת התחקיר (הביטחוני) זו הייתה רינת (ר' היח' לבטחון מידע). רינת, יש לה מין קטע כזה שהיא בוחרת למי היא עושה את הבדיקות לפי איך שהם נראים... כל מי שהוא חתיך... לי אין בעיה".

ההערכות של היחידה לביטחון המידע במשטרה אמורות לחייב, שכן הן שקלול של ריאיונות מידע ובדיקת פוליגרף.מתברר שלדעת סגנית ניצב ימין המינויים הבעייתיים לא התחילו אצל המפכ"ל אלשיך אלא עוד אצל רנ"צ בדימוס דודי כהן. "אם דודי כהן היה צריך לעמוד לדין על כל מינוי שהוא עשה, הוא היה 'ישן בבית הדין'... אמרתי לו את זה".

אין חולק לגבי כישוריה של ימין בקרוב היא אמורה לעלות לדרגת ניצב משנה. היא אשת מקצוע מהשורה הראשונה והדעה שלה מתברר על כמה מבכירי הארגון שלה לא ממש טובה