התחדשה האש בבתי הזיקוק בחיפה, כבישים נחסמו

מאמצי הכיבוי בבתי הזיקוק בחיפה נמשכים. בשל התחדשות האש כבישים 4 ו-22 נחסמו. הערכה: הדליקה נגרמה מחשמל סטטי. צפו בתיעוד

שריפה גדולה פרצה היום (ראשון) בבתי הזיקוק בחיפה כשמיכל איחסון בנזין התלקח, הושגה שליטה על האש והתושבים נקראים להמשיך בשגרת חייהם. כוחות רבים של חילוץ והצלה נמצאים במקום ופועלים למנוע פגיעה והתפשטות של האש למתחם הקרוב. לפי שעה אין דיווח על נפגעים במקום.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בעקבות השריפה כביש 4 נחסם מלב המפרץ ועד אריה שנקר, כביש 22 נסגר לתנועה מהמחלף עם כביש מספר 75, כביש המנהרות נסגר לתנועה אך נפתח זמן קצר לאחר מכן. "התלקח מיכל אחד שמכיל בנזין", סיפר דובר כבאות מחוז חוף אורי צ'יבוטרו. "אנחנו מכניסים את כל הכוח האפשרי כדי לבצע קודם כל הגנה היקפית על המיכלים, ולאחר מכן נתמקד במיכל עצמו. כמות הבנזין במיכל עצמו נמוכה, גם אם לא יצליחו לכבות את הדליקה, הבנזין יישרף בתוך שעה וחצי".

בתי הזיקוק בחיפה (דיווחי הרגע)
בתי הזיקוק בחיפה (דיווחי הרגע)

מהמשטרה נמסר כי לפי שעה לא נשקפת סכנה למפעלים סמוכים וכי כוחות המשטרה נמצאים במקום על מנת להעניק סיוע. שדה התעופה חיפה ממשיך לפי שעה גם הוא בפעילות סדירה. על פי ההערכות הראשוניות, הסיבה לפרוץ הדליקה הוא הימצאות חשמל סטטי במיכל בזמן פעולות הריקון.

השריפה בחיפה (יניב לוי מארגון מפע%)
השריפה בחיפה (יניב לוי מארגון מפע%)

במשרד להגנת הסביבה החליטו בעקבות השריפה המתחוללת בבז"ן ובהנחיית השר להגנת הסביבה זאב אלקין סוכם כי ייפתח חדר מצב במשרד, ובמקביל מנכ"ל המשרד והצוות הבכיר יצאו לחפ"ק משותף עם כוחות הכיבוי והצלה והמשטרה בחיפה.

מהמשרד נמסר כי הם מבצעים מדידות של זיהום האוויר בעקבות, ובודקים את נסיבות הדליקה וכיצד משפיעה על הסביבה. המשרד, בשיתוף משרד הבריאות, ממליץ לציבור הרחב הנמצא באזור הצ'ק פוסט להימנע משהייה שלא לצורך בחוץ.

''צלצול השכמה לממשלה''. יהב
''צלצול השכמה לממשלה''. יהב

ראש עיריית חיפה יונה יהב תקף את הממשלה בעקבות וטען כי ניתן להסיק האירוע הזה מה יקרה במצב של מתקפת טילים על חיפה. "זה צלצול השכמה רע מאד לממשלת ישראל אנחנו חוזרים ומתריעים ונלחמים בכל המישורים כנגד החלטת המדינה להפוך את ערי המפרץ למחסן דלקים מזהם ומסוכן", טען ראש העיר.

"האירוע שאנו עדים לו עכשיו הוא רק דוגמא קטנה לאסון שיכול להתרחש עלינו במקרה של מתקפת טילים", המשיך והסביר יונה. "ממשלת ישראל התעוררו. תושבי חיפה והקריות לא יגלו עוד סבלנות. סבלנותנו נגמרה! מדובר בחיי אדם!".