האם הגאדג'ט מאשקלון יחולל מהפכה שקטה בעולם רפואת השיניים?

"ה-Implant Spotter" ,פיתוח ישראלי בתחום רפואת השיניים של חברת פורום טק הישראלית, זכה לאישור מנהל המזון והתרופות האמריקני וכעת עומד בפני הפצה רחבה במדינה

מכשיר ה - Spotter שפיתחו בחברת Forum Tec, | צילום: יח"צ

מנהל המזון והתרופות האמריקני FDA אישר החודש את המכשיר ה-Implant Spotter, שמיוצר על ידי חברת פורום טק מאשקלון. מדובר במכשירה המזהה שתלים ללא ניתוח, ולפי החברה  - זוכה להתעניינות עצומה בעולם.

ה- Implant Spotter נראה כמו עט דיגיטלית המצוידת בחיישן, אשר בעצם מעביר גלים אלקטרומגנטיים המשתנים כאשר הם נמצאים ליד מתכת. הוא פותח כדי לסייע לרופאי השיניים לאתר את השתלים הדנטליים ללא ניתוח.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=135&v=hGZloCL3eD4

אז איך זה עובד? ובכן בחברה מספרים כי על רופא השיניים להעביר את המכשיר מעל החניכיים וכאשר המכשיר נמצא בדיוק מעל השתל, הוא מצפצף ומתריע על מקומו - בדיוק כמו גלאי מתכות. איתור השתל כולל טיפול שאינו דורש תפירה ומונע בכך מהמטופלים כאב מיותר של חיתוך החניכיים וחשיפת השתל.

פורום טק,  שהשיקה את המכשיר בקיץ האחרון, מדווחת על התעניינות עולמית: ""המטרה שלנו היא לחסוך למטופלים כאב ואי נוחות," אמרה שרי גור, מנכ"לית פורום טק, "אנחנו עובדים כעת על התרחבות לתחום השתלים עם פיתוח חדש שייחשף בקרוב..נמשיך לבסס את פורום טק כמובילה עולמית בתחום המכשור הדנטלי".  ה-" Implant Spotter" מצטרף למוצר הדגל למוצר הדגל של החברה  ה " Apex Locators" – מכשיר המורכב מצג דיגיטלי שמודד את אורך תעלת השן ומסייע לרופאי השיניים בעת טיפולי שורש כתחליף מדוייק יותר לצילום האנאלוגי של שורש השן.

פורום טק נוסדה בשנת 1987 על ידי שלושה מהנדסים: מיכאל יעקובי, סמואל אוורבוך ומיכאל מינילו, בעקבות ניסיונם למצוא פתרון הנדסי למכר שלהם בתחום טכנאות שיניים. על פי הערכות מחזור פעילותה מוערך בעשרות מיליוני ש"ח בשנה ומספר המדינות בהן משווקים מוצריה, באופן ישיר או עקיף, מסתכם בכ-140 מדינות. מטה החברה ומפעל הייצור נמצאים באשקלון כשהחברה מעסיקה כ-40 עובדים.