קפצו לצלחת: החברה הישראלית שמוכרת מזון שעשוי מחרגולים

פלאפל, נקניקיות ואפילו דובוני גומי נמצאים בין המוצרים ש"חרגול פודטק" מביאה למדפים. מנכ"ל החברה סיפר כי לחרקים יש יתרונות רבים וכי הם "מקור חלבון היעיל ביותר שהטבע יודע לייצר"

זמן צפייה: 02:50

חברה ישראלית החלה למכור פלאפל, נקניקיות ואפילו דובוני גומי - שעשויים מחרגולים וחגבים. דרור תמיר, מנכ"ל חברת "חרגול פודטק" הציג את המוצרים בכנס סביבה 2050 וסיפר ל"החדשות עם אלי ראכלין" על היתרונות בתוספי המזון הללו. לטענתו, "חרגולים הם המקור חלבון היעיל ביותר שהטבע יודע ליצר. יש בו אחוז חלבון מאוד גבוה, יעיליות גידול גבוהה והשפעה סביבתית מאוד נמוכה. הם מורידים את רמות הסוכר והכולסטרול בדם, הם מפחיתים את כמות אחוזי השומן בגוף".

עוד הוסיף כי "החרגולים ידועים הרבה זמן כמקור מאוד יעיל של חלבון והבעיה היא שעד היום אף אחד לא הצליח לגדל אותם בצורה מתועשת. אנחנו פיתחנו סביבות מבוקרות אקלים שמאפשרות לגדל אותם לאורך כל השנה באיכות גבוהה".

חרגול
חרגול | צילום: shutterstock

בנוגע לטעם, ציין תמיר כי "אחד היתרונות הגדולים שיש לחגבים וחרגולים זה שבניגוד לחרקים אחרים יש להם טעם ניטרלי, ואתה לא יכול באמת להרגיש את הטעם שלהם בתוך המזון. לחרקים אחרים יש טעמים מאוד דומיננטיים".

תמיר סיפר גם כי החברה הישראלי היא הראשונה בעולם שהצליחה להגיע ליכולת גידול מתועשת של חגבים וחרגולים כמזון העתיד. עוד הוא סיפר ש"מי שקונה את המוצרים זה לקוחות צעירים שמודעים יותר לסביבה, לבריאות שלהם, ומוכנים לשנות את התזונה שלהם כדי לשפר אותם".