"קידמו אלימות ושנאה": פייסבוק חסמה דמויות מוכרות מכל העולם

הרשת החברתית הסירה חשבונות של כמה אנשים ידועים, בהם יו"ר ארגון "אומת האסלאם" שהתבטא באנטישמיות, ומפיק סרטים שדיבר נגד מוסלמים ומהגרים. החסימה תכלול גם את אינסטגרם שבבעלות החברה

לואיס פרחאן, אלכס ג'ונס ומילו יאנופולוס | צילום: רויטרס

פייסבוק הודיעה הלילה (שישי) על חסימת חשבונות של כמה דמויות מוכרות מכל העולם, בשל התבטאויות גזעניות. "תמיד חסמנו אנשים או ארגונים שמקדמים או עוסקים באלימות ובשנאה, ללא קשר לסוג האידיאולוגיה", מסרה החברה.

בכך, ממשיכה פייסבוק במסע החסימות שלה, לאחר שכבר הסירה חשבונות אנטי-אסלאמים בבריטניה ונקטה צעדים נוספים בנושאי התבטאויות שנאה וגזענות. "התהליך לאיתור אנשים אלו הוא נרחב, והוביל אותנו בסופו של דבר להחלטה להסיר את החשבונות הללו", כתבה פייסבוק בהצהרה לתקשורת.

בין היתר, נחסם חשבונו של לואיס פרחאן מנהיג ארגון "אומת האסלאם", תנועה אפרו-אמריקנית בארצות הברית, בשל התבטאויותיו האנטישמיות הרבות וכן של אלכס ג'ונס, איש רדיו ומפיק סרטים, שחלק מתכניו נחסמו כבר בעבר על ידי החברה וכן על ידי "יוטיוב" ו"אפל", בשל שימוש בשפה בוטה נגד טרנסג'נדרים, מוסלמים ומהגרים. גם חשבונו של מילו יאנופולוס, לשעבר עורך אתר החדשות "ברייטבארט", הוסר מהרשת.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מיום הזיכרון שעבר: 56 נופלים נוספו למניין חללי מערכות ישראל

הרכבת הקואליציה מתעכבת - האם נתניהו יבקש הארכה מהנשיא?

קושנר: "תוכנית השלום תהיה נקודת פתיחה טובה לטיפול בסכסוך"

עתיד המחשוב טמון במציאות רבודה.מארק צוקרברג (ארכיון).
עתיד המחשוב טמון במציאות רבודה.מארק צוקרברג (ארכיון). | צילום: פייסבוק

בעבר, נמתחה ביקורת על הרשת החברתית כיוון שהתריעה מראש בפני המיועדים לחסימה, ובכך, לטענת המבקרים, אפשרה להם להעביר את תכניהם לפלטפורמה אחרת. החסימה תכלול גם את אינסטגרם, שנמצאת כידוע בבעלות פייסבוק.