בעל המאה: ככל שהרכב יוקרתי יותר - הנהג מתחשב פחות בהולכי רגל

ממחקר שבוצע באוניברסיטת נבאדה עולה כי ככל שהמכונית יוקרתית יותר, יורד הסיכוי שהנוהג בה יאפשר להולכי הרגל לחצות את הכביש בזהירות. "חשים עליונות - ותחושת 'מגיע לי'"

זמן צפייה: 02:01

מחקר חדש שפורסם היום (חמישי), חשף את מה שכולנו ידענו: מי שנוהג על רכב יוקרה, עוצר פחות במעבר חצייה.

כאמור, על פי המחקר - אנשים שנוהגים ברכבי יוקרה מאטים פחות במעברי חצייה. הסיכויים פוחתים ב-3% עם כל עלייה של אלף דולרים בשווי הרכב, כך עולה מהמחקר.

חוקרים באוניברסטת נבאדה שבלאס וגאס, ארצות הברית, בדקו האם בעלי מכוניות יקרות "חשים עליונות מעל משתמשי הדרך האחרים" והתקשו להזדהות עם הולכי הרגל בדרכים. הם בדקו את הטענה על ידי מתנדבים, שחצו את הכביש מספר רב של פעמים, תוך כדי צילום וניתוח של הנהגים החולפים בדרך.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ילדה בת 5 נהרגה מפגיעת רכב ברמלה – חמישה נוספים נפצעו

חזרה חלקית לשגרה בדרום: כבישים נפתחו – תנועת הרכבות חודשה

פרסום ראשון: הסעיפים החדשים שיוזילו את ביטוח הרכב

רכב יוקרה בעת נסיעה
רכב יוקרה בעת נסיעה | צילום: רויטרס

"ניתוק ויכולת נמוכה לפענח את מחשבותיהם ורגשותיהם של אחרים, נוסף לתחושת זכאות  - 'מגיע לי', ונרקסיזם - כל אלה יכולים להוביל לאמפתיה נמוכה כלפי הולכי הרגל", הוסבר במחקר.

המחקר, שפורסם במגזין "תחבורה ובריאות" האמריקני, התבסס על מחקר שבוצע בפינלנד ופורסם בחודש שעבר, שמצא שמי שנוהג ברחבי יוקרה עשוי להיות "וכחן, עקשן, חסר אמפתיה ובעל התנהגות לא נעימה כלפי הסביבה שלו".

עוד עלה מהמחקר, שהמתנדבים בו היו גבר ואישה לבנים, וכן גבר ואישה שחורים, שב-31% מהמקרים, אפשרו הנהגים לנשים וללבנים לעבור את הכביש. זאת, בהשוואה ל-24% שעברו הגברים, ו-25% מהמקרים, שבהם עצרו לבעלי העור הכהה. כלומר, החוקרים גילו שהנהגים נטו להיות אדיבים יותר ולאפשר לנשים ולבהירי העור לעבור את הכביש בזהירות.