הדרום פורח: אלו 8 הסטארטאפים שעלו לגמר תחרות SilicoNegev

שמונת הסטארטאפים נבחרו בקפידה מתוך יותר מ-100 סטארט-אפים שנרשמו לתחרות, אשר ייחודה הוא בכך שמשתתפים בה רק סטארט-אפים טכנולוגיים שפועלים באזור הדרום במטרה להעצים את האקוסיסטם באזור

Ben Gurion University Of The N
אוניברסיטת בן גוריון | צילום: Daniel Baránek / מתוך ויקיפדיה

פסטיבל היזמות הדרומי Tech7 הכריז על בחירתם של 8 הסטארט-אפים שעלו לגמר התחרות ויתחרו על פרס של חצי מליון ש"ח. הגמר ייערך במסגרת אירוע SilicoNegev שיתקיים ביום חמישי 20 ביוני 2019 באוניברסיטת בן גוריון בנגב, בנוכחות ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ', בכירים מעולם ההייטק ומכובדים נוספים. את פרס ההשקעה הראשון בתחרות סיליקונגב תיתן עמותת מט"ע, שתעניק את הפרס לסטארט-אפ הזוכה – השקעה בסך 500,000 שקלים. פרס ההשקעה לסטארט-אפ שיגיע למקום השני, ע"ס 20,000 דולר יינתן השנה על ידי שותף חדש באקו-סיסטם הדרומי: קרן fresh.fund.

זו השנה השלישית ברציפות שפסטיבל היזמות SilicoNegev מתקיים בשותפות בין מרכז היזמות החדש של אוניברסיטת בן גוריון - Yazamut360, ל-Tech7, לעיריית באר שבע ולעמותת מט"ע. כלל השותפים פעילים יחדיו להעצים את האקו-סיסטם היזמי הדרומי ולפתח את נושאי היזמות הטכנולוגית בבאר שבע ובנגב. במסגרת הארוע  יוצגו באירוע פרויקטיי הדגל: "קרן קקטוס קפיטל" של אוניברסיטת בן-גוריון – קרן ההון-סיכון הראשונה בישראל שמנוהלת על ידי סטודנטים ומשקיעה במיזמים סטודנטיאליים בלבד, ופרויקט Teenovation של Tech7, המקדם מיזמים ועבודת צוות של סטודנטים ונוער יחדיו.

Captureeewtewwet
תחרות siliconegev | צילום: יח''צ

מארגני הפסטיבל מספרים כי הסטארטאפים שעלו לגמר תחרות SilicoNegev נבחרו בקפידה מתוך יותר מ-100 סטארט-אפים שנרשמו לתחרות ה וייחודה הוא שבה משתתפים רק סטארט-אפים טכנולוגיים שפועלים בנגב או שיש להם זיקה ברורה לאזור. התחרות נועדה לקדם יזמים שפועלים בנגב ולהגביר את המודעות לצמיחת האקו-סיסטם הטכנולוגי בדרום. להלן רשימת הסטארטאפים שעלו לגמר התחרות:

Airqules – פלטפורמה מבוססת רחפנים המיועדת לזיהוי שריפות וכיבוין עוד במהלך הדקות הראשונות מפריצת האש.

 Cybord – מערכת בדיקת רכיבים פיזית לזיהוי רכיבים מזויפים וסייבר חומרה.

Zuta Core – חברת סטארט-אפ משדרות, המפתחת מערכות קירור מהפכניות לשרתים, בשם Hypercool2™ המאפשרות לחדרי שרתים ומרכזי מחשוב (Data Centers) להגדיל ב-300% את כמות השרתים אותם ניתן להפעיל באותו השטח, תוך חיסכון רב בצריכת האנרגיה. פתרון הקירור של זוטא קור מבוסס על נוזל שאינו מוליך חשמל ובטוח לשימוש.

SOOS - החברה מפתחת פרוטוקול הדגרה ייחודי ליצירת בקיעה מרבית של אפרוחות נקבות שיהפכו לתרנגולות המטילות ביצי מאכל. לצורך כך פותחה מערכת סנסורים האוספת נתונים מכלל הביצים, אשר מנותחים באמצעות מערכת למידה ממוחשבת לטיוב פרופיל ההדגרה. החברה לא משתמשת בכימיקלים, הורמונים או GMO.

Curiosity Robotics – חברה המפתחת רובוט-מורה, ללימוד שפה שנייה לפעוטות באופן הדומה לרכישת שפת אם. הרובוט מבוסס על בינה מלאכותית (AI) המפותחת בשותפות עם אוניברסיטת תל-אביב ועל תוכן מוכח ועשיר ללימוד אנגלית כשפה שנייה, המבוסס על פיתוח של חברת הלן דורון שהנה שותף אסטרטגי ואחד מבעלי החברה.

Persimio – הסטארט-אפ פיתח מודל ניבוי לשבר בעצמות על פי צילומי CT המבוסס על טכנולוגיות מתחום machine learning, הביו-מכאניקה הממוחשבת והאנליטיקה, אשר מדמה את התגובה של עצמות השלד האנושי לעומסים. המוצר הראשון של החברה, Simfini, מעריך את הסיכון לשבר בעצמות האגן לחולי סוכרת ואוסטיופורוזיס.

 Brevel – הסטארט-אפ מפתח טכנולוגיה משבשת חדשנית לעיבוד חקלאי של אצות מיקרוסקופיות, אשר עולה בהרבה על שיטות העיבוד הקיימות. הטכנולוגיה מבוססת על הארה פנימית של מיכל אטום על ידי ריכוז אור שמש לסיבים אופטיים. תהליך זה מאפשר לייצר מוצרים המבוססים על אצות מיקרוסקופיות באיכות גבוהה, בעלות שלא נראתה כמוה בשוק. בשל הפחתת המחיר המשמעותית, נפתחים בפני החברה שווקים גלובליים חדשים בהם זקוקים לאצות מיקרוסקופיות.

Youtiligent - יוטיליג'נט פיתחה טכנולוגיה ההופכת כל מכשיר חשמלי "טיפש" - למחובר וחכם, ושבאמצעותה - משנה לחלוטין את האופן בו ספקים ונותני שירות מתקשרים עם הצרכנים שלהם ומספקת להם תובנות עסקיות, לוגיסטיות ותפעוליות המבוססות על נתוני צריכה מדויקים בזמן אמת ומשאירה מאחור את שיטת ההשערות והתגובה הריאקטיבית. "יוטיליג'נט" מובילה את הדור הבא של השירות לצרכן בעולם מחובר.