"הגננת קשרה אותי לכיסא עם דבק"

המשטרה פתחה בחקירה נגד גננת בגן בצפון, בעקבות עדויות של ילדי הגן שסיפרו להוריהם על התנהגותה האגרסיבית שהפעילה כלפיהם:"הילד התנהג לא יפה אז היא קשרה אותו לכיסא עם צלוטייפ"

אמא לילדה בגן בצפון הארץ בסה"כ רצתה לבלות זמן איכות עם בתה בת ה-4 אחרי הגן לפני שלושה שבועות. הילדה החלה לספר לאימה על מקרה שקרה בגן בו הגננת רצתה להעניש מספר ילדים שעשו בלגן בגן, הושיבה כל אחד על כיסא - וקשרה אותם אליו עם נייר דבק.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

האם המזועזעת תהתה אם בתה התבלבלה ואולי ראתה או פירשה לא נכון את הסיטואציה, לכן פנתה קודם לאימה של ילדה אחרת בגן וביקשה ממנה לברר עם בתה אם היא מכירה את המקרה. להפתעת שתי האימהות - שתי הילדות סיפרו את אותו הדבר ומנו את אותם ילדים שהגננת החליטה שהיא מענישה על הכיסא.

"לא יכולנו להזיז את הידיים והרגלים", ציטטה אם לילד מהגן. "מי שהולך מכות, יושב בכיסא". לדברי האם: "הם כנראה ממש פחדו ממנה אם הם לא סיפרו את זה עד עכשיו, אנחנו מזועזעים".

gan2

"חשבנו שהילדים בידיים בטוחות"

עם היוודע הפרטים המזעזעים, החלו ההורים לפנות אחד לשני כדי לבדוק את הסיפור. לתדהמתם הם גילו כי מספר הילדים שנחשפו להתנהגות הזו גדול בהרבה ממה שחשבו תחילה. בעקבות הגילוי המטריד, הוציאו ההורים את ילדיהם מהגן לאלתר ופנו למשטרה כדי להגיש תביעות כנגד הגננת.

אחת האימהות מספרת כי היום, רק בדיעבד, היא יכולה להניח כי העובדה שהילדה חזרה לעשות פיפי בתחתונים ולא הצליחה לישון לבדה בלילות הייתה אמורה לשמש כתמרור אזהרה. "הילדים חכמים", היא מספרת. "כל אחד בבית שלו סיפר להוריו. אין סיכוי שבמקרה כולם אמרו את אותם השמות (של הדבק - א.מ.). ילדה אחת אומרת 'דבק חוטים', השני אומר 'דבק גלגלים' והשלישית אומרת 'שרוך דבק'. הם ילדים, אבל ההבנה היא דומה".

אם אחרת הוסיפה: "חשבנו שאנחנו שמים את הילדים בידיים בטוחות אצל גננת עם ניסיון של יותר מ-20 שנה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בעקבות מספר תלונות שהוגשו במשטרה, נפתחה חקירה בשיתוף חוקרת ילדים מוסמכת מטעם משרד העבודה והפרקליטות. בשלב זה החקירה עודנה מתנהלת ולכן מטבע הדברים לא נוכל לפרט אודותיה".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הנושא בטיפול המשטרה. עם סיום ההליך המשטרתי יימשך הטיפול במשרד תוך היוועצות עם הלשכה המשפטית".