בניגוד להחלטת הקבינט: הכנסת לא צפויה לאשר לימודים מהבית

לאחר שהוחלט על למידה מרחוק בערים הכתומות והאדומות, מסתמן שלאור התנגדות שרת החינוך ושר המשפטים, ומחאה מצד הנהגת ההורים הארצית - המהלך לא יצא לפועל. בתוך כך, מבצע החיסון הרביעי ככל הנראה לא ייפתח ביום ראשון

זמן צפייה: 01:53

פרסום ראשון: בזמן שמספר הנדבקים בקורונה ובזן האומיקרון בזינוק חד, וקבינט הקורונה מכריז שהילדים ישובו ללימודים ב"זום" בערים כתומות ואדומות, הערב (חמישי) דיווחנו במהדורה המרכזית כי מסתמן שהצעד הדרמטי שישפיע על מאות אלפי הורים וילדים - ככל הנראה לא עומד לקרות.

כזכור, קבינט הקורונה אישר בדיון האחרון את ההחלטה שבערים הכתומות והאדומות יעברו ללמידה מרחוק, בכיתות שבהם יש פחות מ-70% מחוסנים. באותו דיון אמרה שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון כי מדובר במהלך לא הגיוני.

"עצם זה שנחזיר ילדים לזום זה נזק עצום", אמרה שרת החינוך במהלך הדיון, "כולכם השרים צריכים להילחם איתי כדי לשמור על שגרת הילדים בבתי הספר. אני מתנגדת נחרצות למתווה שיזרוק את מרבית הכיתות ללימודים מהבית, כי הרף שהצבתם - 70% התחסנות - דמיוני. כל שולחן הקבינט צריך להילחם איתי כדי לשמור על הילדים".

גם שר המשפטים גדעון סער התנגד, ובכל זאת ההחלטה עברה, וכעת היא צריכה להיות מאושרת בממשלה. אלא שמעבר להתנגדות השרים יש גם התנגדות נרחבת של הנהגת ההורים הארצית שכבר מתחילה לרקום מחאה, וגם אם ההחלטה תעלה לדיון בממשלה, יש התנגדויות רבות גם בכנסת, גם מצד יו"ר ועדת החינוך שרן השכל וחברי כנסת נוספים שאומרים שלא יתנו יד לפגיעה בילדים.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2312212010' autoplay='0' credit='' desc='מבצע החיסון הרביעי לא יפתח ביום ראשון' poster='' kid='1_o6bdcuna' duration='76']

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, עדיין לא אישר את החלטת צוות המומחים להתחיל במבצע החיסון הרביעי, ובדיון שהתקיים במשרד הערב הוחלט שהמבצע לא יתחיל ביום ראשון. בעקבות העלייה במספר המתחסנים ובעקבות הדיווחים מבריטניה על כך שהאומיקרון גורם למחלה פחות קשה מזן הדלתא, המנכ"ל צפוי שלא לאשר את תחילת המבצע, ולהחזיר את ההחלטה לצט"מ.