הלימודים בכיתות י' יושבתו מחר: "יש כסף להכול - חוץ מלתלמידים"

אחרי שאתמול הודיעו בארגון המורים כי לא יתקיימו מסעות לפולין ומסיבות סיום בשל אי-ההסכמות במו"מ מול האוצר על הסכם השכר החדש, העיצומים נמשכים: מחר יושבתו הלימודים בכיתות י' בכל הארץ. היו"ר רן ארז: "הגיעו מים עד נפש. המו"מ במשך יותר משנה ללא כל רצון מצד האוצר להביא להסכם - מה שומעמיד את עתיד תלמידי ישראל בסכנה"

זמן צפייה: 01:47

ארגון המורים הודיע הבוקר (שני) כי מחר יושבתו הלימודים בכיתות י' בכל הארץ, "כתוצאה מהסחבת שבה נוקט האוצר במשא ומתן על הסכם השכר החדש".

יו"ר ארגון המורים רן ארז אמר: "מעל שנה של משא ומתן עקר מול משרד האוצר שמתנהל ללא כל רצון אמיתי מצידו להביא להסכם מעמיד בסכנה את עתידם של תלמידי ישראל ואיכות אנשי ונשות החינוך העל-יסודיים. הגיעו מים עד נפש. שעות של דיונים שמתקיימים שלא בתום לב מוכיחים שהמדינה אף לא מכבדת את בית הדין הארצי לעבודה. השבוע הוכח שיש כסף לכל נושא פרט לעתידם של תלמידי ישראל".

הצעד מגיע לאחר שאתמול הוחלט בארגון המורים להחריף את העיצומים, ולעצור כל פעילות מחוץ לכותלי בתי הספר, כולל טיולים, סיורים, מסיבות סיום, מסעות לפולין - ומפגשי ההכנה למסע.

המסע לפולין
המסע לפולין | צילום: ברנדה אזרצקי

מטעם ארגון המורים נמסר כי משרד האוצר מזלזל בדרישותיהם מפני שמדובר בסוף שנת הלימודים ובתקופת בחינות הבגרות: "הצעותיהם הן בגדר שחיקת שכר המורים ותו לא, ולכך לא נסכים בשום פנים ואופן".

"לאור זאת", אמרו בארגון המורים, "אנו חוזרים ומזכירים שהעיצומים נמשכים. אין לצאת לפעילות מכל סוג שהוא מחוץ לכותלי בתי הספר, גם במהלך יום הלימודים וגם לאחריו, ובכלל זה, הפעם, גם יציאות לפולין והכנה לאותן יציאות. על כולם, כולל המנהלים וההורים, לדעת שאין לתכנן יציאות לפולין כי לא נאפשר אותן. מלבד זאת אין לקיים מסיבות סיום בשום שכבת כיתות".

יו''ר ארגון המורים רן ארז
יו''ר ארגון המורים רן ארז | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בתחילת החודש הוציא בית הדין לעבודה צו מניעה לשביתה שתוכננה בכיתות י' ו-יא' בבתי הספר העל-יסודיים בכל רחבי הארץ, לבקשת משרד החינוך והשלטון המקומי, זאת לאחר שצו מניעה נוסף הוצא לשביתה שתוכננה כמה ימים קודם לכן.