"להיערך ללמידה ממושכת מרחוק": ההנחיה החריגה של משרד החינוך

בימים האחרונים הודיעו בתי ספר רבים לתלמידיהם לקחת את הציוד האישי שלהם הביתה למקרה שיתרחשו התפתחויות במצב הביטחוני - והלמידה תיהפך למקוונת. משרד החינוך הכחיש את פניית הורי התלמידים, אך לחדשות 13 הגיע מסמך רשמי החושף כי המשרד נערך לתרחיש זה - והעביר הנחיות למנהלי בתי ספר במחוז הדרום

זמן צפייה: 01:17

ברקע החששות מתגובה איראנית עקב חיסול בכיר משמרות המהפכה, בתי ספר רבים בכלל הארץ, ובמחוז הדרום בפרט, הודיעו לתלמידיהם לקחת את ציודם הביתה למשך תקופת הפסח, שמא יתרחשו התפתחויות במצב הביטחוני - והלמידה תיהפך למקוונת לתקופה ממושכת בתום החופשה.

משרד החינוך הכחיש הנחיה זו כאשר הורי התלמידים פנו לתגובה וטען כי "אלו יוזמות פרטניות -ואין שינוי במדיניות הביטחון וההתגוננות של המשרד". עם זאת, לחדשות 13 הגיע מסמך שהופץ למנהלי בתי ספר במחוז הדרום, וחושף כי המשרד נערך לתרחיש ביטחוני - והעביר הנחיות למעבר ללמידה מרחוק לתקופה ממושכת.

משרד החינוך מסר בתגובה למסמך כי "אלו הנחיות כלליות בלי תאריך או יעד ברור" - אך המנהלים פירשו זאת אחרת, והזהירו את הורי התלמידים ממעבר ללמידה ב"זום".

חוזרים לבית הספר. תל אביב הבוקר
ישובו לכיתות לאחר חופשת הפסח? תלמידים בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בתוך כך, שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן הגיב לשמועות כי תתרחש פגיעה בתשתית החשמל בישראל, עקב תקיפה איראנית, וטען כי הן חסרות בסיס: "אף תושב במדינת ישראל לא ייאלץ להתמודד עם הפסקת חשמל לאורך שבועות".

שר החוץ אלי כהן
שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

"כל המתקנים שמספקים אנרגיה למדינת ישראל מוגדרים כמתקנים אסטרטגיים ומוגנים על ידי כוחות הביטחון", הוסיף כהן. "גם בתרחיש קיצון של פגיעה במתקן אנרגיה - הקמנו מערך גיבויים חסר תקדים אשר מאפשר לנו לנתב חשמל בתוך זמן קצר לכל אזור שנפגע".