מהפכה בחינוך החרדי: מגעים להקמת רשת חסידית שתלמד לימודי ליבה

פרסום ראשון: בימים אלה מתקיימים מגעים להקמת רשת חינוך חרדית שלישית, המיועדת לציבור החסידי, שתעבוד תחת פיקוד משרד החינוך ותלמד את תלמידיה לימודי ליבה. החסידויות הגדולות כבר חתמו על התקנון, לרשת כבר יש שם ולוגו, אך אישור משרד החינוך טרם התקבל - וגורמים פוליטיים שונים עשויים לנסות ולטרפד את המהלך

זמן צפייה: 01:33

פרסום ראשון: בימים אלה מתקיימים מגעים להקמת רשת חינוך חסידית שבה ילמדו לימודי ליבה בפיקוח משרד החינוך, כך פורסם הערב (חמישי) במהדורה המרכזית. מדובר בעשרות בתי ספר שיוקמו תחילה בפריפריה, ובהם ילמדו יותר מעשרת אלפים תלמידים.

מדובר ברשת חינוך חרדית שלישית, לצד רשת "המעיין" של ש"ס ורשת "העצמאי" של דגל התורה. הרשת החדשה הנה התאגדות בתי ספר, ומיועדת לציבור החסידי. בניגוד לאחרות, הרשת החסידית תפעל תחת החינוך הממלכתי חרדי - כלומר, בפיקוח מלא של משרד החינוך, ועם לימודי ליבה מלאים לצד לימודי הקודש.

Whatsapp Image 2023 01 04 At 1
תלמידות בחינוך החרדי

בשבוע שעבר התקיימה ישיבה נרחבת במשרד החינוך עם אנשי עסקים משש חסידויות גדולות ומרכזיות המעוניינים לקדם את המהלך, גם מתוך הבנה שצריך לייצר לתלמידים מסלול לפרנסה, וגם מתוך רצון לקבל את התקציבים הגדולים של החינוך הממלכתי-חרדי שמתוקצב יותר מכל זרם אחר במערכת החינוך.

החסידויות כבר חתמו על תקנון מסודר, לרשת החדשה יש כבר שם, הרשת החסידית, ואפילו עוצב לוגו. בימים אלה מתגבשת קבוצת רבנים שתלווה את התהליך ואת הקהילות. לאחר הקמת בתי הספר בפריפריה, הכוונה היא להתרחב לכל הארץ.

עם זאת, ישנה משוכה משמעותית - הקמת המוסדות מחוייבת באישור משרד החינוך שטרם התקבל, ולא מן הנמנע שיקומו גורמים פוליטיים שינסו להכשיל את הצעד שעשוי לשנות את פניו של החינוך החרדי בישראל.