קיש יבקש צו מניעה; רן ארז: "מצטער על חזרתך לזירת העימות"

רן ארז מאשים את האוצר בהפרת ההסכמים, והודיע כי העיצומים בתיכונים יימשכו. בעקבות זאת, יבקש שר החינוך יואב קיש צו מניעה. יו"ר ארגון המורים שיגר לו מכתב: "מצטער על חזרתך לזירת העימות, אך סומך ידי מאוד על בית הדין". קיש ביקש להיפגש עם ארז עוד היום

זמן צפייה: 00:30

על אף ההסכמות עם האוצר והחינוך שאפשרו את פתיחת שנת הלימודים בתיכונים, יו"ר ארגון המורים רן ארז מאשים את משרד האוצר בהפרת ההתחייבות שניתנו, וטען כי הוא מסרב להעביר למורים את הפעימה הראשונה שהוסכמה למשכורתם בסך 800 שקלים. בינתיים, העיצומים יימשכו ולא יתקיימו טיולים, ישיבות ופעילויות אחרי שעות הלימודים וגם לא יינתנו ציונים לתעודות. שר החינוך יואב קיש, יחד עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ', איימו כי יבקשו צווי מניעה - והבוקר (רביעי) שיגר ארז מכתב לקיש שבו כתב: "אני מצטער על חזרתך לזירת העימות, אך סומך ידי מאוד על בית הדין הארצי לעבודה". עם זאת, מטעמו של שר החינוך נמסר כי בשל הדחיפות והפגיעה המידית בתלמידים, משרד החינוך יגיש בקשה לצו מניעה. בנוסף, קיש ביקש לקיים פגישה עוד היום עם יו"ר ארגון המורים.

אתמול הודיע ארז כי משרד האוצר הפר את ההסכמים עמו ובשל כך - העיצומים יימשכו. הוא טען כי האוצר מסרב להעביר למורים את המקדמה בסך של 800 שקלים. ארז כתב למורים: "פתיחת שנת הלימודים התאפשרה בעקבות הסכמות שהגענו אליהם עם משרדי האוצר והחינוך. מהר מאוד התברר כי אין להם כוונות לחתום על ההסכם, אלא הם מעלים דרישות חדשות, לדוגמה: הם דורשים שנסכים ללוח החופשות שנקבע בצורה חד-צדדית על ידי הסתדרות המורים". בשל כך, במשרדי החינוך והאוצר שוקלים לבקש צווי מניעה.

הוא הוסיף: "לא רק זאת ואף זאת, הם לא מעוניינים לשלם את הפעימה הראשונה של 800 שקלים כבר במשכורת ספטמבר. הם מתנים זאת בחתימה על הסכם בעוד שלושה חודשים, ואם ההסכם ייחתם הם מוכנים לשלם רטרואקטיבית. למודי נסיון על חוסר האמינות של אנשי משרד האוצר, נערכנו לכך - ולכן אנחנו ממשיכים בעיצומים שטרם הוסרו. אין אנו מוכנים לשיטת משא ומתן זו".

יו''ר ארגון המורים רן ארז
יו''ר ארגון המורים רן ארז | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר ארגון המורים אמר עוד: "אין לקיים את כל הפעילויות עליהם הודענו כבר שאיננו מקיימים, כגון: פעילויות מחוץ לכתלי בית הספר אחרי יום הלימודים, ישיבות, מתן ציונים ותעודות, הקלדת ציונים, קיום וועדות התמדה למיניהן, טיולים, מסעות לפולין וכל פעילות נוספת שלא התרנו לבצע. הניסיון של משרד האוצר, המובל על-ידי המדיניות של פורום קהלת, היא להרוס את העבודה המאורגנת, לפגוע במורים ובמיוחד במנהלים שאותם הם רוצים להעסיק בחוזים אישיים ללא כל הגנה וללא כל קשר להסכם הקיבוצי".

באוצר תקפו את יו"ר ארגון המורים, ואמרו כי "מיד לאחר ההסכמות, ארגון המורים הורה למוריו להמשיך בעיצומים. המשך העיצומים והפגיעה בתלמידים לאחר הגעה להבנות אינם בגדר התנהלות מקובלת. משרד האוצר פועל כעת על מנת לגבש את כל ההסכמות לכדי הסכם קיבוצי והמשך וקורא לארגון המורים להמשיך את שיתוף הפעולה בנושא זה ללא פגיעה בתלמידים".