לפיד: "לא אוהב את הדרך שבה מדברים על המורים הוותיקים במו"מ"

על רקע פגישה שקיים עם יו"ר מועצת התלמידים הארצית, אמר רה"מ כי "המורים הוותיקים חינכו פה דורות של תלמידים. הם לא נטל על המערכת - הם עמוד התווך". בינתיים, הסתיימה ללא הסכמות פגישה בין נציגי האוצר להסתדרות המורים. גנץ ללפיד: "לכנס מחר את הממשלה"

זמן צפייה: 04:08

ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס הערב (שני) למשא ומתן בין המורים לאוצר, לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה - ואמר כי הוא "לא אוהב את הדרך שבה מדברים על המורים הוותיקים במשא ומתן הזה. המורים הוותיקים הם אנשים שחינכו פה דורות של תלמידים, שהפקדנו בידיהם את הילדים שלנו".

לדברי לפיד, "החברה הישראלית צריכה לשאת אותם על כפיים. הם לא נטל על המערכת - הם עמוד התווך. הם אנשים שהקדישו את חייהם לחינוך. אין דבר יפה מזה".דברי לפיד נאמרו על רקע פגישה שקיים עם יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית רן שי, בלשכת ראש הממשלה בקריה בתל אביב.

שר האוצר אביגדור ליברמן הגיב על דברים: "לכל מי שלא בקי בפרטים - ראשית, לפי ההצעה שהונחה, כלל המורים, הן הצעירים והן הוותיקים ייהנו מתוספות שכר. שנית, אנו שמים במרכז מצוינות, ולכן כל מורה בעל ותק של שנה או ותק של 20 שנה, שישקיע ויצטיין בעבודתו, יזכה לתגמול משמעותי נוסף בשכרו. לילדים ולנכדים של כולנו מגיע חינוך איכותי".

ראש הממשלה יאיר לפיד נפגש עם יו''ר מועצת התלמידים והנוער הארצית רן שי
ראש הממשלה יאיר לפיד נפגש עם יו''ר מועצת התלמידים והנוער הארצית רן שי

שי אמר: "בראש סדר העדיפויות צריכים להיות ערכים והקניית מיומנויות, הערכים לא משתנים ונותנים יציבות בתוכנו. אני מאמין שהנוער צריך להיות בכל שולחן קבלת החלטות. אני כאן אצלך, מוכן להתגייס לכל משימה כדי ששנת הלימודים תפתח ב-1 בספטמבר ותתן יציבות לנוער. אני מעריך שהזמנת אותי וזה מרגש לפגוש ראש ממשלה שקשוב לנוער ומבין שהנוער הוא העתיד".

בתוך כך, הסתיימה פגישה בין נציגי האוצר לנציגי הסתדרות המורים ללא הסכמות. פגישה נוספת תתקיים מחר. כמו כן, שיגר יו"ר ארגון המורים רן ארז מכתב למורי התיכונים ובו כתב: "הגענו לדקה ה-90, ואם ההסכמות לא ייחתמו בימים הקרובים, לא נפתח את שנת הלימודים".

מזכ''לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד
מזכ''לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

כמו כן, שר הביטחון בני גנץ שיגר הערב מכתב לראש הממשלה לפיד ודרש "לכנס מחר את הממשלה - חינוך ילדינו חשוב כמו ביטחון אזרחינו". גנץ כתב עוד: "המשא ומתן מתנהל מזה חודשים, וטרם הושגו הסכמות. ממשלת ישראל על כל חבריה מחויבת להעמיד את חינוך הילדים בראש סדר העדיפויות. אחריותנו כחברי הממשלה לדאוג לפתיחת שנת הלימודים תוך הבטחת מערכת חינוך איכותית ומקצועית".