גלנט: "מערכת החינוך היא לא מקור ההדבקה - היא עוגן של יציבות"

בריאיון לחדשות 13, הביע שר החינוך את התנגדותו לסגור את בתי הספר והגנים בסגר המתקרב, והסביר: "אחוז התחלואה של התלמידים הוא שליש מחלקם היחסי באוכלוסייה. החלטת הממשלה - שגויה"

זמן צפייה: 07:31

יום לפני שמערכת החינוך תיסגר לקראת הסגר הארצי, שר החינוך יואב גלנט התראיין הערב (רביעי) לחדשות 13 ויצא נגד החלטת הממשלה באשר להפסקת הלימודים בבתי הספר ובגנים. "אני התנגדתי לעניין הזה, אני חושב שההסתכלות היא לא נכונה - אבל קיבלתי את הכרעת הרוב".

ולמרות שאי אפשר להתעלם מכך שמאז פתיחת שנת הלימודים חלה עלייה משמעותית במניין הנדבקים - שר החינוך סבור כי אין קשר בין השניים, וכי מדובר ב"אחיזת עיניים", לדבריו. "מערכת החינוך היא לא מקור הדבקה, אלא עוגן של יציבות עבור 2.5 מיליון תלמידים ו-5 מיליון הורים".

"המערכת היא נשמת אפה של החברה הישראלית, ממנה יוצאים הילדים אל העתיד שלהם", הוסיף, ולכן אמר: "חייבים לשמור את מערכת החינוך פתוחה". לטענתו, יותר מ-70% מהילדים שאובחנו כנשאי קורונה כלל לא נדבקו בבתי הספר, שהם "אי של יציבות. שומרים שם על ההנחיות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר ההסכם עם האמירויות: הוגשה מועמדות רה"מ לפרס נובל לשלום

הזינוק בתחלואה: 5,523 נדבקים ביממה; מערכת החינוך תיסגר ממחר

רצח משפחת דוואבשה בדומא: 3.5 שנות מאסר לאחד המעורבים

שר החינוך יואב גלנט
שר החינוך יואב גלנט | צילום: חדשות 13

"אני יודע על כל ילד חולה, בכל מוסד, מתי הוא נדבק. בסך הכול, אחוז התחלואה של התלמידים הוא שליש מחלקם היחסי באוכלוסייה, כלומר אנחנו מהווים כ-26% מכלל האזרחים - ואנחנו רק 8% מהחולים. לכן, זו החלטה שגויה - אבל אני נושא באחריות הקולקטיבית ואפעל בהתאם להנחיות הממשלה".

גלנט המשיך להדגיש מדוע הוא חושב שיש לקיים לימודים בצל המגפה, ואמר: "אנחנו צריכים להבין שללא חינוך אין כלכלה. 2 מיליון מפרנסים לא יוצאים לעבודה. המשק הישראלי תלוי במערכת החינוך. זה המנוע העיקרי שלה", סיכם.