גלנט: מוסדות החינוך לא מהווים מוקד הדבקה - אין הצדקה לסגירתם

שר החינוך הציג בנאומו במליאה את נתוני התחלואה הנמוכים בבתיה"ס של החופש הגדול, טען כי שיעור הילדים הנדבקים הוא פחות משליש מחלקם באוכלוסייה, והוסיף: "מערכת החינוך - עוגן של יציבות"

זמן צפייה: 04:17

שר החינוך יואב גלנט הודיע היום (רביעי) כי הוא מתנגד לסגירת מוסדות החינוך בשל ההתפשטות הנרחבת של מגפת הקורונה בישראל, ובמהלך נאומו במליאת הכנסת אמר כי "שיעור הילדים הנדבקים הוא פחות משליש מחלקם באוכלוסייה. בתי הספר של החופש הגדול אינם מהווים מוקד הדבקה ואין הצדקה לסגור אותם".

במהלך דבריו הציג השר את נתוני התחלואה הנמוכים בבתי הספר והגנים של החופש הגדול, והוסיף: "מערכת החינוך היא עוגן של יציבות עבור התלמידים, ההורים, המורים ובעבור המשק הישראלי". לטענתו, "כל תלמיד שנדבק מתועד וסביבתו נבדקת בצורה יסודית".

כזכור, ביום שני החליטו ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר כחול לבן בני גנץ והשרים כי הלימודים יימשכו גם השבוע. מחר הם צפויים לקבל החלטה סופית בנושא זה, כאשר נשקלת האפשרות לסגור רק את כיתות ג'-ד' ולהשאיר את פעילות הגנים וכיתות א'-ב'.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יהדות התורה מאיימת: נעלה להצבעה את פסקת ההתגברות

בתמיכת כחול לבן: החוק האוסר על טיפולי המרה עבר בקריאה טרומית

רשמית: רוטנשטיינר וחזן מונו למאמני נבחרת ישראל בכדורגל

שר החינוך יואב גלנט בהצהרה מיוחדת
שר החינוך יואב גלנט בהצהרה מיוחדת | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום משרד הבריאות עדכן כי נשבר שיא במספר הנדבקים, כאשר אתמול אובחנו 1,977 ישראלים נשאים של הווירוס. כעת, מספר החולים הפעילים עומד על 31,313, מתוכם 259 במצב קשה, בהם 82 מונשמים ו-128 במצב בינוני. כמו כן, אתמול בוצעו כ-29 אלף בדיקות, מתוכן קרוב ל-8% היו חיוביות. מספר מקרי המוות טיפס ל-430, בעוד 22,920 בני אדם כבר החלימו.

על פי נתוני המשרד, מספר החולים הפעילים הגבוה ביותר הוא בירושלים, שם נמצאים 9,167, לאחר מכן בני ברק עם 5,824 ואז תל אביב שבה אובחנו 3,131 חולים פעילים. מעבר לכך, מספר החולים באשדוד ממשיך להיות גבוה עם 1,806 בני אדם שלקו במחלה. על כן, אשדוד נמצאת במקום הרביעי בארץ מבחינת מניין החולים הפעילים.