משרד החינוך: "לא נאפשר שבתיה"ס יהפכו לזירת התגוששות פוליטית"

פרסום ראשון: במכתב, ששוגר לכלל מנהלי בתי הספר ברחבי הארץ, נאמר כי "יש לשמר את גבולותיו של השיח ממלכתי, ענייני ומכבד גם בהינתן מחלוקות ואי-הסכמה פוליטית. מצופה מעובדי ההוראה ומנהלי בית הספר בכל מוסד לימודי, להוות מודל ערכי ודוגמה לסבלנות וסובלנות לעמדות האחר ללא השתלחות מכל סוג"

בית ספר. אילוסטרציה
בית ספר. אילוסטרציה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: משרד החינוך שיגר היום (שני) מכתב לכלל מנהלי בתי הספר ברחבי הארץ, ובו הפציר בהם ש"לא להפוך את בתי הספר לזירת התגוששות פוליטית".

במכתב, תחת הכותרת "רענון הנחיות בהקשר התבטאויות פוליטיות של עובדי הוראה", נאמר כי "לאחרונה הובאו לפתחנו מספר אירועים שבהם עובדי הוראה מכל קצוות הקשת הפוליטית ארגנו הפגנות ו/או השמיעו התבטאויות פוליטיות קיצוניות שחורגות מגבולות חופש הביטוי"

עוד נכתב כי "בתוך כך, אף נתקלנו במצבים שבהם עובדי הוראה עודדו ו/או הובילו להתכנסויות והפגנות בשעות הלימודים תוך פרסום מכתבים בשם בית הספר. יש להבחין בין חינוך לתודעה ומעורבות פוליטית-חברתית ואזרחית, שהוא מותר ואף רצוי, ובין הטפה לתפיסה פוליטית-מפלגתית מסוימת, שהוא פסול ואסור על-פי חוק.

"יש לשמר את גבולותיו של השיח ממלכתי, ענייני ומכבד גם בהינתן מחלוקות ואי-הסכמה פוליטית. מצופה מעובדי ההוראה ומנהלי בית הספר בכל מוסד לימודי, להוות מודל ערכי ודוגמה לסבלנות וסובלנות לעמדות האחר, תוך עריכת שיח ערכי אך נטול השתלחות מכל סוג שהוא"