יו"ר ארגון המורים תוקף: "קיבלנו הצעה מבזה ומשפילה - נשבות"

רן ארז תקף את הצעת ההסכם הקיבוצי של משרד החינוך, וטען כי יחלו בשביתות אזוריות בשבוע הבא: "מורים קיבלו העלאה של 500 שקל, אלה דברים משפילים". ארז הוסיף כי הוצבו מול הארגון דרישות רבות על מנת ליישם את ההסכם: "לא מבין איך הם מעלים על דעתם את הדברים האלה"

זמן צפייה: 01:39

ברקע המשך העיצומים שהחל ארגון המורים במערכת החינוך, יו"ר הארגון רן ארז תקף היום (ראשון) את משרד האוצר בהודעה שפורסמה, וטען כי הם קיבלו ממנכ"ל המשרד אסף צלאל הצעה "מבזה ומשפילה" להסכם קיבוצי חדש. אמש שלח צלאל מכתב לארז וביקש ממנו לצמצם את היקף השביתה ולא לבטל טיולים שנתיים.

"יותר משנה אנחנו מנסים לקדם משא ומתן עם משרד האוצר להשגת הסכם קיבוצי חדש. לא התקדמנו כהוא זה", טען ארז, וממשיך: "לאחרונה, הודות למאמצים של מנכ"ל משרד החינוך החדש, קיבלנו ביום רביעי האחרון הצעת הסכם קיבוצי. טוב היה אם לא היו נותנים אותה".

ארז פירט חלק מתנאי ההסכם החדש שהציב משרד החינוך: "למשל, מורה ותיק מקבל כ-2% תוספת שכר. מורים אחרים משהו כמו 500 שקל. הדברים האלה מבזים ומשפילים". יו"ר ארגון המורים מוסיף כי במסגרת ההסכם הוצבו מולם תנאים נוספים: "הם דורשים תמורת זה לפגוע במשרות אם, לפגוע במשרות גיל, לפגוע בהטבות שיש למורים שמכינים לבחינות בגרות. הם רוצים לקצר את תהליך הפיטורים ולאפשר למנהלים פיטורי מורים ללא כך ההליך. שינוי בחופשות, למעשה כל כך הרבה דרישות".

"אני לא מבין איך הם מעלים על דעתם את הדברים האלה", תוהה ארז, וקובע: "לכן, אנחנו כבר מיום ראשון הקרוב מתחילים בעיצומים מחדש. אנחנו נאבק, ובשלב ראשון נלמד רק שעות פרונטליות, לא נצא מחוץ לכותלי בית הספר לשום פעילות שהיא עם תלמידים. נקיים מבחנים אבל לא ניתן את הציונים וזו ההתחלה. משבוע הבא נתחיל גם בשביתות אזוריות. אני מאחל לכולנו הצלחה".

מטה משרד החינוך
מטה משרד החינוך

נזכיר כי אמש פנה מנכ"ל משרד החינוך אסף צלאל לרן ארז בבקשה לצמצם את היקף השביתה. "מבקש ממך לצמצם את ממדי השביתה, ובמיוחד לאפשר את קיומם של הטיולים השנתיים לתלמידי כיתות י"ב", כתב צלאל במכתב. זמן קצר לאחר מכן החליט ארגון המורים להחריג יציאות לטיולים וסיורים לכיתות י"ב בלבד החל ממחר.

"משרד החינוך ואני באופן אישי, שותפים אמיתיים וכנים לצורך בהעלאת שכר המורים. כידוע לך, אנו פועלים במרץ לקידום הנושא, ואף רואים התקדמות בהקשר בעת האחרונה", כתב מנכ"ל המשרד. צלאל ציטט במכתבו פנייה של תלמיד כיתה י"ב מרחובות, שחושש מביטול של הטיול השנתי לאילת.

על פי צלאל כתב התלמיד: "שכבתי ואני חייבים את עזרתך מחר, יום א, תוכננה השכבה לצאת לטיול השנתי, האחרון, המיוחל לו מחכים 12 שנים כל תלמידי מערכת החינוך. הטיול לאילת". עוד כתב התלמיד: "שכבת י"ב, שכבת הקורונה, שכבה ללא קשרים חברתיים נרחבים בין תלמידי השכבה כי למדנו לגמרי בזום. שכבה שלא יצאה למסע לפולין, שכבה שלא היה למסע ישראלי. השכבה שנדפקה".