"יסייע לה לשבת בגובה חבריה": כיסא הגלגלים המיוחד של אביגיל

אביגיל חבושה בת החמש, תלמידת המוסד השיקומי "עלה" שבבני ברק, קיבלה במתנה כיסא שנבנה עבורה והותאם במיוחד לצרכיה. "יאפשר לה למצות את יכולותיה ולשלוט בסביבתה"

זמן צפייה: 00:42

אביגיל חבושה בת החמש, תלמידת המוסד השיקומי "עלה" שבבני ברק, קיבלה הבוקר (חמישי) מתנה מיוחדת בדמות כיסא גלגלים שהותאם במיוחד עבורה. אביגיל נולדה עם נוזלים בחלל המוח, חוסר חוליות בעמוד השדרה ומוגבלות שכלית התפתחותית.

"בתחילה אביגיל התקשתה לנוע ושכבה רוב היום, ישיבה לא הייתה בגדר אופציה בשל מצבה האורטופדי. לאחר תרגול מסיבי הצליחה אביגיל לשבת חצי ישיבה", הסבירה עינת גולדברג, מרפאה בעיסוק. "היום, לאחר תהליך התאמה ארוך ומורכב, ולמרות המגבלה האורטופדית, הותאם עבורה כיסא המאפשר לה לשבת בגובה חבריה לגן וניוד באופן עצמאי. המהלך החשוב הזה מאפשר לה למצות את יכולותיה ולשלוט בסביבתה".

אביגיל חבושה בת החמש עם כיסא בגלגלים המיוחד שהותקן עבורה
אביגיל חבושה בת החמש עם כיסא בגלגלים המיוחד שהותקן עבורה | צילום: רשת עלה

במוסד השיקומי מספרים כי אמה של אביגיל, אלינור, ביצעה דילול עוברים במהלך ההיריון, בהתאם להמלצת הרופאים. אולם, באופן נדיר ההליך כשל וכשהתבשרה על כך כעבור כמה שבועות, החליטה להמשיך את ההיריון, וכך נולדו אביגיל ואחותה התאומה.

"אביגיל שחוגגת חמש שנים היא האור של 'עלה'. היא מדברת, אוכלת, צוחקת, נושמת ומשחקת עם כל הילדים סביבה. זהו סיפור מרגש, על ילדה שבאה לעולם בניסים, וכל יום שעובר, מראה לנו את האור", אומרים במוסד השיקומי.