התלמידים וההורים הודיעו: הלימודים יושבתו מחר ב-4 ערים במרכז

מועצת התלמידים והנוער הארצית והנהגת ההורים הארצית פתחו ב"שיבושים נודדים" בבתי ספר תיכונים ברחבי הארץ כמחאה על העיצומים של ארגון המורים, לצד המו"מ המתמשך על הסכמי שכר המורים "שאינו מגיע לפתרון". במסגרת השיבושים, ממחר יושבתו הלימודים בתיכונים בפתח תקווה, הרצליה, רמת השרון ורעננה, ותלמידים בערים אלו לא יגיעו למוסדות החינוך

זמן צפייה: 00:23

"לא מנרמלים לימודים תחת עיצומים": מועצת התלמידים והנוער הארצית והנהגת ההורים הארצית הודיעו היום (שני) כי פתחו ב"שיבושים נודדים" בבתי הספר תיכונים ברחבי הארץ, "כמחאה על המשחק הבלתי פוסק בחינוך תלמידי ישראל, במסגרת המשא ומתן על הסכמי שכר המורים בתיכונים שאינו מגיע לפתרון".

במסגרת השיבושים, ממחר יושבתו הלימודים בתיכונים בפתח תקווה, הרצליה, רמת השרון ורעננה, ותלמידים בערים אלו לא יגיעו למוסדות החינוך. באשר לחינוך המיוחד, מסרו ממועצת התלמידים והנהגת ההורים: "אנו מכבדים כל החלטה של הורי ותלמידי מסגרות אלו האם לקחת חלק בהשבתות".

שר החינוך קיש, יו"ר ארגון המורים רן ארז, שר האוצר סמוטריץ'
שר החינוך קיש, יו"ר ארגון המורים רן ארז, שר האוצר סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לפי מועצת התלמידים והנהגת ההורים, לפני שבוע הוצב אולטימטום בפני הגורמים המנהלים את המו"מ על הסכמי השכר, לפיו אם לא יוחזרו הלימודים ללא העיצומים של ארגון המורים - יפתחו בשביתה בתיכונים שתנדוד בין ערים שונות עד לסיום העיצומים.

"לא נסכים ללמוד עוד שנה במערכת חינוך לא חינוכית שלא מכבדת את תלמידיה! העיצומים מונעים מאיתנו לעבור תהליך למידה משמעותי, ערכי, ולהכיר את הארץ שלנו - ולא ניתן לזה יד", מסרו. "עיצומים הם לא שגרת לימודים ולא ניתן לנרמל אותם בבתי הספר התיכוניים בישראל".

כיתה בבית ספר (אילוסטרציה)
כיתה בבית ספר (אילוסטרציה) | צילום: פלאש 90

ביום ראשון שעבר, בשעה 23:30 בלילה, הודיע יו"ר ארגון המורים רן ארז על השהיית השביתה בתיכונים, וכי כבר בבוקר שלמחרת התלמידים יחזרו ללמוד - תוך המשך המאבק בדרכים שונות. עם זאת, ההודעה המאוחרת על החזרה ללימודים, לצד ההבהרה כי העיצומים לא יסתיימו, הביאו לזעם בקרב התלמידים והוריהם.

במועצת התלמידים הארצית והנהגת ההורים הארצית קראו לתלמידים לא להגיע לבתי הספר בבוקר שלמחרת ההודעה המאוחרת: "לעשות צחוק מתלמידי ישראל ולהודיע ב-23:30 בלילה שמחר יש לימודים בתיכונים, תחת עיצומים - לא בבית ספרנו. אנו קוראים לתלמידי ישראל לא להגיע מחר לתיכונים וקוראים להורים לא לשלוח את ילדיהם, התלמידים הם לא כלי משחק בידי אף אחד מהצדדים. כבר שנתיים וחצי שתלמידי ישראל סובלים תחת עיצומי ארגון המורים, לימודים עם עיצומים זאת לא שנת לימודים. אנו נשקול את המשך צעדינו".