המרצה שהושעתה מהאונ' העברית חזרה בה - ותשוב ללמד

האוניברסיטה הודיעה כי פרופ' נאדירה שלהוב-קיבורקיאן תחזור ללמד, כשבועיים אחרי שטענה טענה כי בעזה מתבצע רצח עם והושעתה. בשיחה עם רקטור האוניברסיטה אמרה כי היא "מאמינה לכל הקורבנות, ולא הכחישה את העובדה שב-7 באוקטובר היו בעוטף מקרי אונס"

המשטרה תחקור את התלונות נגד המרצים. האוניברסיטה העברית בי-ם
האוניברסיטה העברית בי-ם | צילום: וויקיפדיה

האוניברסיטה העברית בירושלים הודיעה היום (רביעי) כי פרופסור נאדירה שלהוב-קיבורקיאן תחזור ללמד כשבועיים לאחר שהושעתה מתפקידה אחרי שהתבטאה נגד מדינת ישראל. בהודעה מטעם האוניברסיטה נכתב כי ההחלטה התקבלה לאחר פגישה שנערכה בין רקטור האוניברסיטה פרופ' תמיר שפר, לבין שלהוב-קיבורקיאן, שהבהירה את דבריה.

בהודעה נכתב כי "שלהוב-קיבורקיאן הבהירה כי בתור חוקרת פמינסטית ביקורתית, היא מאמינה לכל הקורבנות ולא מעלה ספק בדבריהן, וכי היא לא הכחישה את העובדה שב-7 באוקטובר היו בעוטף עזה מקרי אונס". לאחר מכן הודיע המוסד הלימודי כי "משנתקבלה הבהרה זו אין מניעה מצד האוניברסיטה לכך שפרופ' שלהוב-קיבורקיאן תמשיך ללמד גם בבי"ס לעבודה סוציאלית ורווחה חברתית".

בסוף הדברים נכתב כי "פרופ' שפר הדגיש כי האוניברסיטה העברית מגנה בכל תוקף דברי הסתה ואיומים כלפי סטודנטיות וסטודנטים, מרצות ומרצים, יחידים וקבוצות, וקוראת לכל חברי קהילת האוניברסיטה לשמור על סביבת לימודים ומחקר בטוחה ומכבדת".

פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן
פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן

לפני שהושעתה אמרה שלהוב-קיבורקיאן בפודקאסט "כי את הציונות צריך למגר" וכי ישראל מבצעת רצח עם ברצועת עזה. כמו כן, היא הכחישה את מעשי האונס שביצעו חמאס ב-7 לאוקטובר, באמירה כי "ישראל תמיד משקרת".