תגבור שעות ייעוץ ושירותי מומחים: התוכנית למניעת אלימות בבתי הספר

שרת החינוך ומנכ"ל המשרד הציגו בכנס מקוון עם מנהלי בתי הספר את התוכנית המערכתית "לא מרימים ידיים - באים בטוב", לה יוקצו כ-438 מיליון שקלים. "זהו מאבק על דור העתיד של מדינת ישראל"

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון

בכנס מקוון שקיימו היום (רביעי) שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון ומנכ"ל המשרד, יגאל סלוביק עם מנהלי בתי הספר, הוצגה התכנית המערכתית למניעת אלימות "לא מרימים ידיים - באים בטוב". התכנית גובשה על רקע העלייה החדה באירועי האלימות, שפקדו את מערכת החינוך בתקופה האחרונה.

שרת החינוך הקצתה לטובת התכנית כ-438 מיליון שקלים, מתוכם כ-30 מיליון יוקצו לטובת תגבור שעות ייעוץ בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים. בנוסף, כל בית ספר יקבל סל שקלי גמיש באמצעותו יוכלו לרכוש שירותים, ובהם שילוב מומחים ויועצים חיצוניים.

השרה שאשא ביטון אמרה בכנס כי "המאבק הזה הוא מאבק על דור העתיד של מדינת ישראל, כי אם נכשל במשימה החשובה הזו, נכשל בלתת לתלמידים את האפשרות לצמוח. מי שחש מאויים או מפוחד, לא יצליח למצות את מלוא הפוטנציאל שלו. גם מי שנוהג באלימות גם הוא קורבן של מערכת שלא מקשיבה לו מספיק ושנכשלת בלתת מענה למצוקות שמביאות אותו להתנהגות האלימה".

במשרד החינוך טוענים כי על רקע הסגרים הממושכים, הלמידה מרחוק ובכלל משבר הקורונה, תלמידים מתקשים להסתגל ללמידה רציפה, ומשום כך חלה עלייה חדה במצוקות הרגשיות והחברתיות של התלמידים. בשירות הפסיכולוגי ייעוצי במשרד החינוך קושרים בין הניתוק הרגשי של התלמידים לבין העלייה באירועי האלימות, ולכן חלק ניכר מהתכנית יתמקד במענים לקשר זה. התכנית תתמקד גם במענים למנהלים ולצוותי חינוך שחווים קושי אישי ומקצועי מאז פרץ משבר הקורונה.