ראשי רשויות: דורשים להנחות את עובדי מערכת החינוך להתחסן

מרכז השלטון המקומי ופורום ה-15 פנו לרה"מ ושרי הבריאות והחינוך ודרשו לפעול לחיסון עובדי ההוראה, כפי שנעשה במערכת הבריאות. "הזכות לפרטיות לא עולה על הזכות שלא להידבק בנגיף הקורונה"

חזרה ללימודים
חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

ראשי רשויות, פורום ה-15 ומרכז השלטון המקומי פנו היום (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר החינוך יואב גלנט ודרשו מהם להנחות את עובדי מערכת החינוך להתחסן, כפי שנעשה במערכת הבריאות.

"ככל שנוקפים הימים אנו עדים למקרים ההולכים ומתגברים של סגירת כיתות ומוסדות נוכח תחלואה שנגרמת על ידי מבוגרים לא מחוסנים", נכתב בפנייה. "כל כיתה שנחשפה לחולה מאומת, גוררת כניסתם של 30 תלמידים לפחות, חברי צוות, ועשרות משפחות שנאלצות לעצור את חייהם ולהסתגר על לא עוול בכפם".

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

עוד נכתב כי "לא יעלה על הדעת שהזכות לפרטיות תגבר על זכותם של התלמידים, המורים, עובדי המנהלה בבתי הספר ובני משפחותיהם, שלא להידבק בנגיף הקורונה - השכיל משרד הבריאות להנחות את עובדי מערכת הבריאות בנוגע להתחסנות ואופי עבודתם, וכך אנו דורשים לעשות בנוגע לעובדי מערכת החינוך. מדובר בקטינים וחסרי ישע ש'חשופים בצריח'".

אתמול פורסם בחדשות 13 על מקרה נוסף של תחלואה במערכת החינוך שנבע בעקבות איש צוות שלא חוסן. 16 ילדים ושתי נשות צוות נדבקו בקורונה, זאת לאחר שאחת הסייעות אובחנה כחיובית לנגיף. הסייעת עצמה, עברה בין שלושה גנים שונים כך שילדים ואנשי צוות נוספים נשלחו לבידוד.

לאחר מכן עדכן משרד החינוך כי 350 גנים ו-38 בתי ספר נסגרו בשל תחלואה של ילדים או אנשי צוות. במערכת החינוך כולה, כ-14 אלף תלמידים ואנשי צוות מאומתים ויותר מ-61 אלף מבודדים. לפי נתוני משרד הבריאות ,רק 67% מאנשי החינוך התחסנו, מתוכם 51% שגם קיבלו את החיסון השני.